×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / فواید بافت مو چیست؟ نکات و ترفندهای بافت تمیز

فواید بافت مو چیست؟ نکات و ترفندهای بافت تمیز

24 مرداد 1403
88
0
فواید بافت مو چیست؟ نکات و ترفندهای بافت تمیز

آرایش و رسیدگی به موها می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در روحیه، اعتماد به نفس و رشد موهایتان داشته باشد، یکی از بهترین و ساده ترین راه های شینیون مو، می توان به بافتن آن اشاره کرد؛ بافت مو فواید و خواص بسیار زیادی دارد به همین دلیل قصد داریم در ادامه مطلب به بررسی خواص بافت مو و نکات لازم در هنگام بافت بپردازیم تا شما نیز با آن ها آشنا شده و بدین صورت بتوانید بهترین آرایش را برای موهایتان داشته باشید، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

بافت مو و انواع آن

از گذشته تاکنون شانه زدن و بافتن مو به شکل های مختلف در میان خانم ها رواج داشته و یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای آراستن و مرتب نگه داشتن موهای بلند خود انجام دهید همین بافتن یا اصطلاحا گیس کردن موها است. امروزه بافت مو روش های پیچیده تری هم دارد و فقط در بافت و گیس کردن موها به شکل قدیمی خلاصه نمی شود بلکه شما می توانید موهایتان را به روش های مختلف ببافید و در میهمانی ها و دورهمیهایتان حضور پیدا کنید. برخی از انواع مختلف و پرطرفدار بافت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بافت تیغ ماهی
  • بافت زیگزاگ
  • بافت فرانسوی
  • بافت آفریقایی

این مدل از بافت موها به آموزش و مهارت های خاص نیاز دارد؛ البته نمی توان گفت کار بسیار پیچیده ای است. بلکه با تمرین و تکرار به راحتی می توان آن را انجام داد. برای بافت موها به اشکال مختلف بهتراست از کش های معروف به کش چهل گیس استفاده کنید، در صورتی که قصد خرید کش چهل گیس را دارید بهتراست به جنس و کیفیت آن توجه کنید تا بدین صورت خرید خوبی داشته باشید؛ چرا که امروزه این محصول با کیفیت های مختلف تولید می شود تا شما بتوانید با توجه به نیازتان بهترین آن را برای خود تهیه کنید.

 برای انتخاب نوع بافت مو، باید به جنس و حجم مو ها، فرم صورت و استایل شخصی خود توجه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال افرادی که موهای زبر، فر یا مجعد دارند، بهتراست از مدل تیغ ماهی برای بافت موهای خود استفاده کنند. افرادی هم که موهای بلند و صاف دارند، می توانند بافت زیگ زاگ یا بافت آفریقایی را بر روی موهای خود امتحان کرده و از زیبایی آن لذت ببرند.

فواید و خواص بافت مو

امروزه بافت مو از معروف ترین و محبوب ترین مدل ها، برای آرایش مو در میان بانوان و همچنین آقایان است. زیبایی و آراستن مو تنها یکی از خواص و فواید بافت مو محسوب می شود. بنابراین بهتراست بدانید که بافت مو می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر سلامت و میزان رشد مو ها داشته باشد. از جمله فواید بافت مو، می توان به کاهش احتمال ابتلا به موخوره، مرطوب نگه داشتن موها و جلوگیری از آسیب به موها اشاره کرد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد فواید بافت مو خواهیم پرداخت.

1. کاهش آسیب به موها

از مهمترین فواید بافت مو، کاهش آسیب های وارد شده به مو است، عوامل زیادی در محیط اطراف ما وجود دارند که به عنوان عوامل آسیب زننده به موها شناخته شده اند. مواردی مانند گرما و نور خورشید، آلودگی هوا و غیره از جمله این عوامل هستند. گرد و غبار و آلودگی های موجود در هوا از جمله عوامل ایجاد التهاب در پوست سر نیز به شمار می آیند. با بافت موهایتان می توانید تا حدود زیادی از این آسیب ها جلوگیری کنید مخصوصا اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای بلندی دارید به شما پیشنهاد می کنیم موهایتان را به صورت روزانه ببندید. می توانید به منظور کاهش آسیب به موهایتان از انواع و اقسام مدل های بافت مو برای جلوگیری از آسیب به موهایتان استفاده کنند.

2. حفظ رطوبت موها

همانطور که می دانید ورود هوا به لایه های مختلف مو باعث خشک شدن موهایتان می شود، همه افراد تجربه خشک کردن موهای خود را با هوای آزاد دارند. اما گاهی اوقات باید برای حفظ رطوبت موها از ورود هوا جلوگیری کرد؛ یکی از فواید بافت مو، جلوگیری از ورود هوا به لایه های مو است. با این کار می توانید از رطوبت مورد نیاز مو محافظت کرده و موجب ماندگاری بیشتر آن شوید. البته بافت موها به شکل کاملا خیس به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتراست ابتدا موهایتان را خشک کنید تا پس از بافت مو، موهایتان نشکنند.

3. بهبود گردش خون

از مهمترین عواملی که باعث افزایش سرعت رشد مو می شود، افزایش گردش خون در پوست سر است. این امر باعث تغذیه بهتر و بیشتر مو ها شده و رشد و تقویت موهایتان را در پی دارد. ماساژ دادن پوست سر و شانه زدن موها از جمله راه های بهبود و تحریک گردش خون در پوست سر باشد؛ بافت مو می تواند به تحریک پوست سر پرداخته و موجب بهبود گردش خون در پوست سر شود.

4. جلوگیری از گره خوردگی موها

افرادی که موهای بلندی دارند همیشه از گره خوردن موهای خود ناراحت بوده و به دنبال راهکاری برای کاهش این اتفاق هستند. گره خوردن موها می تواند بسیار آزاردهنده هم باشد. یکی از راهکارهای موثر در کاهش گره خوردن موها بافتن آن است. بافت مو می تواند تارهای مو را به صورت مرتب در کنار هم نگه داشته و مانع از به هم ریختگی و گره خوردن آن ها شود.

5. جلوگیری از شوره سر

همانطور که گفتیم از فواید بافت مو این است که باعث می شود میزان ورود هوا در بین موها بیشتر شده و رطوبت اضافی موها از بین برود. علاوه بر این، ورود هوا می تواند موجب کاهش تعریق پوست سر شده و مانع از شوره زدن پوست سر شود. اما افرادی که مبتلا به شوره سر هستند، بهتر است ابتدا شوره سر را با استفاده از شامپو ها و محصولات مخصوص درمان کرده و سپس اقدام به بافت موهای خود کنند تا بدین صورت بافت موی تمیزی داشته باشید.

6. افزایش اعتماد به نفس

از دیگر خواص بافت مو می توان به افزایش اعتماد به نفس در افراد اشاره کرد، بافت مو می تواند موجب زیبایی و آراستگی موها شود. امروزه با استفاده از تکنیک های مختلف حتی موهای کوتاه هم قابلیت بافتن دارند؛ به وسیله آرایش موها با خرید کش موهای رنگی، نگین ها، نخ های رنگی و استفاده از آن ها لابه‌لای گیس می توانید ظاهری زیبا و مرتب به مو های خود بدهید. به علاوه آراستن و بافتن موها توسط خود فرد به عنوان راهی برای مراقبت فردی می تواند موجب تقویت روحیه، افزایش تمرکز و رهایی از افکار منفی در افراد شود.

نگهداری و مراقبت بهتر

موهای بلند با وجود زیبایی فوق العاده ای که دارند، در بسیاری از مواقع می توانند دست و پاگیر هم باشند، مثلا ممکن است در هنگام خواب کشیده شده و آسیب ببینند. از طرفی جالب است بدانید موها بافتی مرده در بدن ما محسوب می شوند و اگر در برابر عواملی مانند حرارت زیاد، کشیدگی و غیره قرار بگیرند آسیب خواهند دید و شروع به ریزش می کنند. برای جلوگیری از این حوادث، بافت موها به شکلی ساده قبل از خواب می تواند از مشکلات بعدی جلوگیری کند.

حالت دادن به مو

با استفاده از روش های مختلف بافت مو می توانید به راحتی و بدون آسیب رساندن به موهایتان توسط اتو و دستگاه های حرارتی آن ها را فر یا حالت دار کنید، اغلب افراد برای فر کردن موهای خود از وسایلی مانند بابلیس و اتوی مو استفاده می کنند. این وسایل برقی با حرارت زیاد خود آسیب زیادی به موهایتان وارد کرده و در بلند مدت صدمات زیادی را برای موهایتان در بر دارند. از بهترین و آسان ترین روش برای حالت دار کردن موها می توان به بافت مو اشاره کرد. برای این کار بهتراست موهایتان خیس یا نمدار باشد و از روغن های مخصوص و ژل ها برای حالت دهی بهتر به موهایتان استفاده کنید. بافت مو نیاز به تجهیزات و وسایل خاصی ندارد، تنها با استفاده از یک کش در ابتدایی ترین حالت ممکن می توانید موهای خود را ببافید. تندیس اکسسوری تمامی ابزار و وسایل بافت موها به شکل تخصصی را به شما عرضه می کند.

نکات مهم برای بافت سالم مو

باید توجه داشته باشید همیشه و در همه موارد بافت مو نمی تواند تمامی مزیت ها و نتایج مثبتی که در بالا اشاره شد را در پی داشته باشد. بافت مو باید به روشی درست انجام شده و برای مدت زمان مناسبی بر روی موهایتان باقی بماند. برای داشتن موهای سالم و بافتی زیبا بهتراست موارد، ترفندها و نکات مهم را رعایت کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر می شوند:

  • بهتراست بافت موهای خود را به فردی متخصص در این زمینه بسپارید؛ معمولا این افراد با توجه به حجم، کیفیت و حالت موها بهترین مدل بافت مو را به شما پیشنهاد می کنند.
  • اگر موهای آسیب دیده ای دارید، بهتراست از مدل های سبک بافت مو استفاده کنید؛ همچنین مدت زمان نگهداری بافت را هم کوتاه تر کنید.
  • بافت موهای خود را بیشتر از دو یا نهایتا سه هفته نگه ندارید. چرا که هر ماه موهایتان بلند تر شده و ابتدای بافت تان نامرتب جلوه می کند، بهتراست به مدت حداقل یک هفته به موهای خود استراحت دهید.
  • قبل از بافت موها بهتراست از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید. انواع روغن های طبیعی، ماسک های مو و غیره از جمله محصولات مراقبت از مو هستند.
  • در هنگام بافت موهای خود از کشیدن زیاد موها خودداری کنید؛ کشش زیاد مو ها می تواند باعث آلوپسی شود.
  • اگر پوست سرتان شوره دارد، بهتراست ابتدا راه های درمان شوره را پیش گرفته و بعد از درمان اقدام به بافت موهای خود کنید.
  • از بافتن موهای خیس خودداری کنید.
  • برای بهره مندی از خواص بافت مو، بهتراست قبل از بافت، موهای خود را با استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی تغذیه کنید.
نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید