×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / شینیون چیست؟ هر آنچه درباره شینیون حرفه ای باید بدانید

شینیون چیست؟ هر آنچه درباره شینیون حرفه ای باید بدانید

10 مرداد 1403
131
0
شینیون چیست؟ هر آنچه درباره شینیون حرفه ای باید بدانید

شینیون مو یکی از راه های زیبا سازی مو در پشت سر است که از گذشته تاکنون مورد استقبال خانم ها مخصوصا در مراسمات عروسی، عقد، نامزدی، تولد و میهمانی ها قرار گرفته است؛ اما امروزه این هنر بسیار گسترده تر شده و شما می توانید به هر سبک و مدلی که دوست دارید موهایتان را ببندید؛ اگر شما نیز به این هنر علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بدین صورت بتوانید همه چیز از نحوه شینیون، انواع سبک و مدل های آن، نکات و ترفندهای مهم این هنر را بشناسید تا بدین صورت بتوانید در مراسمات تان بیش از قبل بدرخشید؛ با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

شینیون chignon چیست؟

کلمه شینیون (chignon) به معنای گیس پشت سر بوده و در واقع یکی از اصلی ترین اصطلاحات آرایشی مو محسوب می شود، به زبان ساده تر شینیون مو را می توان به بسته شدن موها با مدل خاص در پشت سر تلقی کرد. در گذشته نهایت شینیون کردن و خلاقیت آرایشگران به بستن ساده موها در پشت سر گفته می شد اما امروزه می توانید بیش از هزار مدل موهایتان را در پشت سرتان دیزاین کنید.

انواع سبک های شینیون مو

امروزه شینیون کاران سبک های مختلفی را می توانند روی موهای کوتاه، بلند و متوسط شما پیاده سازی کنند تا بدین صورت در مراسمات تان نقل مجلس شوید؛ در صورتی که اطلاعات کافی از سبک های شینیون مو ندارید به شما پیشنهاد می کنیم این قسمت مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بدین صورت بتوانید سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید.

1. شینیون اروپایی

همانطور که می دانید اروپاییان به سبک های مینیمال و ساده شناخته شده اند؛ در سبک اروپایی، با استفاده از تکنیک های خاص موهایتان به مدل های ساده، شیک و پرنسسی بسته می شود و نکته ای که باید در این سبک توجه داشته باشید معمولا کل موها در بالای سر یا به صورت نیمه باز شینیون می شود. برای فرم دادن به قسمت های آزاد مو نیز از بابلیس و اتو مو استفاده می شود تا بدین صورت موج دلنشینی را به موهایتان بدهند؛ می توانید پس از خرید ریسه مو شینیون زیبایی را برای موهایتان انجام دهید.

2. شینیون عربی

سبک های عربی معمولا پر زرق و برق، درشت و حجیم نشان داده می شوند و شینیون کار بدین منظور از پروتز های حجم دهنده مو استفاده می کند تا حجم موهایتان را بالا ببرد. در شینیون های عربی معمولا شینیون های بسته با حجم بالا بسته می شود؛ در صورتی که حجم موهایتان بالا باشد، شینیون کار از روش پوش دادن به جای پروتز استفاده خواهد کرد.

3. شینیون کلاسیک

پس از شینیون اروپایی شینیون کلاسیک یکی از بهترین و پرطرفدارترین شینیون های مو برای خانم های بین 18 سال تا 32 سال محسوب شده و به هیچ عنوان از مد نمی افتد. اگر اهل شینیون های ساده و زیبا هستید می توانید از شینیون های کلاسیک استفاده کنید؛ به عنوان یکی از محبوب ترین شینیون های کلاسیک می توان به دم اسبی بستن مو اشاره کرد.

4. شینیون فشن

این مدل شینیون نیز یکی از مدل های جدید و نو بوده اما فراموش نکنید مدل های فشن از مد خواهد افتاد. آرایش مو در این مدل به شکل های عجیب و خلاقانه منجر خواهد شد و گاها می توانید طرح های عجیبی را در این مدل شینیون مشاهده کنید.

انواع شینیون بر اساس تکنیک

1. شینیون نخی

شینیون خطی یا شینیون نخی بدین صورت است که پس از آرایش مو لایه های نازکی از مو را بیرون کشیده و با بابلیس آن را فرم می دهند؛ برای اجرای این کار زیبا پس از خارج کردن مو از شینیون به کمک کرم مو، موها را حالت می دهند؛ توجه داشته باشید در این روش باید تمامی نخ ها مانند خط به یک سمت بروند تا آرایش مو یکدست و زیبایی داشته باشید. در آخرین مرحله نیز توسط اسپری حالت دهنده و اسپری فیکس موهایتان کاملا فیکس می شوند.

2. شینیون بافت

یکی از جذاب ترین شینیون های مو برای دختران از 3 سال تا 18 سال محسوب شده و گاها برای زیبایی روزانه خود موهایشان را بدین شکل شینیون می کنند؛ امروزه ترکیب بافت و شینیون اروپایی غوغا کرده و ترکیب شدن این دو سبک جدیدی را در این صنعت به وجود آورده است. بافت مو انواع مختلفی داشته و 

3. شینیون حلقه ای

برای آرایش مو به روش حلقه ای یک دسته از موها را بالا گرفته و سپس سنجاق ها را به مو وصل می کنند پس از 10 سانت مجدد گیره بعدی و بدین ترتیب قبل از زدن گیره ها یک دور موها را تاب داده و دور آن را با گیره یا سنجاق سفت می کنند تا به شکل حلقه در بیاید. این مدل شینیون برای مو های کوتاه یا کم پشت گزینه مناسبی محسوب شده تا بدین صورت به موها حجم دهی انجام شود.

4. شینیون حجیم

برخی افراد که موهای صاف و لختی دارند علاقه ای به حجیم شدن موهایشان دارند این مدل مناسب آن هاست؛ در این مدل موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده و در جهت مخالف موها قرار می گیرد. کل موها به پنج دسته تقسیم شده و همین کار در تمامی نقاط مختلف سر انجام می شود و ما بقی موها با اتو یا بابلیس فر می شوند. به منظور حجیم کردن مو استفاده از شنل و پروتز ها در این روش گاها استفاده می شود.

5. شینیون پیجی

یک روش ساده برای شینیون مدل پیچی است که تا پایین گردن موها را پیچ داده اما یک قسمت از مو را به شکل مثلثی نگه دارید. مثلث را به دو قسمت تقسیم کرده و موهای سمت راست را به چپ و موهای سمت چپ را به راست تاب داده و محکم می کنند؛ برای جلو مو نیز می توان از از توربان و هدبند نیز استفاده کنید.

لوازم و وسایل مورد نیاز برای انجام شینیون

اگر بخواهیم شینیون مو به چند دسته بندی تقسیم کنیم می توانیم به شینیون ساده و حرفه ای اشاره کنیم؛ در ادامه قصد داریم لوازم و وسایل مورد نیاز برای انجام هر دو دسته را بیان کنیم تا بدین صورت خودتان بتوانید در منزل نسبت به آرایش موهایتان اقدام کنید.

  1. وسایل مورد نیاز برای شینیون ساده: برای آرایش مو ساده می توانید از لوازم و تجهیزاتی مانند: کش مو، سنجاق مو، شانه دم باریک، کلیپس مو، تل مو، ژل، اسپری ثابت کننده، کش چهل گیس، اتو مو استفاده کنید. اما این لوازم به صورت کلی گفته شده است و شما باید با توجه به مدل مورد نظرتان از این تجهیزات استفاده کنید.
  2. وسایل مورد نیاز برای شینیون حرفه ای: ابزار و تجهیزات شینیون حرفه ای شامل: سشوار، اتو مو، تورهای نامرئی، بیگودی، پروتز، بابلیس، گیره مو، سنجاق مو، مو مصئوعی، شانه پوش، شانه دم باریک، اسپری ثابت کننده، موس مو، وز گیر، کش مو، سنجاق مویی و غیره می شود. شما می توانید این شینیون ها را در سالن های آرایشی و توسط افراد شینیون کار انجام می شود تا نتیجه کار رضایت بخش تان باشد.

زیورآلات مخصوص شینیون مو

پس از اتمام آرایش مو و به منظور کامل کردن استایل می توانید از انواع گل مو، گل های مصنوعی، نگین های مو و دیگر وسایل و تجهیزات استفاده کنید تا بدین صورت جذابیت شینیونتان را دو چندان کنید؛ شما می توانید از این تجهیزات برای شینیون های ساده و حرفه ای استفاده کنید.

نکات مربوط به شینیون مو

  1. یکی از کارهایی که سبب حرفه ای تر نشان دادن شینیون مو می شود عدم مشاهده سنجاق های مو است؛ خیلی افراد بر این باورند که برای محکم نگه داشتن مو ها باید از کلی سنجاق استفاده شود اما این باور غلط بوده و شینیون حرفه ای محسوب نمی شود.
  2. با توجه به مدل شینیون می توانید از محصولات فرم دهنده مو مانند: ژل مو، کرم مو، اسپری مو و حتی گاها از چسب مو نیز استفاده کنید.
  3. برای انجام یک شینیون حرفه ای باید آگاهی کاملی از انواع و سبک های آن را بدانید تا بدین صورت بتوانید با توجه به فرم صورت و نوع موهای افراد بهترین شینیون را انتخاب کنید.
  4. محکم بودن پایه شینیون یکی از نکات مهمی است که می تواند ثبات شینیونتان را تضمین کند.
  5. از ترکیب سبک های مختلف شینیون می توانید سبک جدیدی را خلق کنید و بدین صورت شینیون منحصر به فردی را طراحی کنید.
  6. برای انجام شینیون خوب باید تمامی ابزار و وسایل این حوزه را شناسایی کنید تا بتوانید در مواقع لزوم از آن ها استفاده کنید.
  7. لازم است قبل از شینیون موها را شستشو دهید تا چربی اضافه از روی موها برداشته شود؛ و بدین صورت ثبات شینیون تان نیز بیشتر شود.
  8. برای انجام شینیون مو لازم است یک صندل را رو به روی آینه قرار دهید تا شینیون کار از هر زاویه ای بتواند چهره تان را ببیند و موهایتان را در زاویه مناسبی شینیون کند.
  9. برای حجم دهی به موها می توانید از انواع پروتز، مو مصنوعی و دیگر تجهیزات استفاده کنید تا بدین منظور حجم مناسبی را با توجه به زاویه چهره مشتری درست کنید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید