×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / بافت مو چیست؟ آموزش ترندترین مدل های بافت مو

بافت مو چیست؟ آموزش ترندترین مدل های بافت مو

16 مرداد 1403
109
0
بافت مو چیست؟ آموزش ترندترین مدل های بافت مو

داشتن موهایی زیبا و آراسته تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارد و شینیون مو یکی از روش هایی است که باعث می شود این زیبایی دوچندان شود. یکی از روش های پرطرفداری که می توان به کمک آن در شکل و شمایل موها تنوع ایجاد کرد، بافت مو است. بافت مو به روش های مختلفی انجام می شود و می تواند تغییرات زیادی در استایل مو و حتی حالت چهره افراد ایجاد کند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب، آموزش ترندترین مدل های بافت مو را به شما علاقمندان ارائه کنیم با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه بافت مو

بافت مو از 3500 سال قبل از میلاد انجام می شد و جالب است بدانید خانم ها و آقایانی که در آفریقا زندگی می کردند به منظور کاهش گرما موهایشان را می بافتند تا بدین صورت از گرما در امان بمانند؛ در مصر باستان نیز بانوان به منظور بالا نشان دادن جایگاه خود از انواع بافت مو استفاده می کردند تا بدین صورت بر زیبایی شان بیفزایند. پس از بررسی های انجام شده در زمینه تاریخچه بافت متوجه شده ایم که زنان هند، چین و ژاپن نیز به منظور به رخ کشیدن مقام و منزلت خود از بافت استفاده می کردند. اگر فیلم های چینی و ژاپنی را نیز مشاهده کرده باشید متوجه این موضوع خواهید شد که افراد ساکن در قصر با ترفی مقام مدل موهایشان عوض می شد. اگر بخواهیم به صورت کلی نیز بگوییم؛ به هر روشی که موه ارا در هم تنیده کند بافت مو گفته می شود و جالب است بدانید امروزه شینیون کاران با استفاده از خلاقیت شان مدل های جدید و زیبایی را ابدا کرده اند تا بدین صورت بتوانید با استفاده از این مدل ها در مراسمات خاص تان بیش از پیش بدرخشید.

معرفی جدیدترین مدل های بافت مو

جالب است بدانید در گذشته به منظور نشان دادن جایگاه یا مقام خاص افراد، بر روی موهایشان بافت انجام می شد اما امروزه این شیوه در دسته شینیون مو قرار گرفته و شما می توانید با هر جایگاهی که دارید از این شینیون بر روی موهایتان استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی برترین و ترندترین مدل های بافت مو اشاره کنیم تا شما نیز بتوانید از آن ها در شینیون موهایتان استفاده کنید و به موهایتان زیبایی ببخشید.

1. بافت آفریقایی

بافت چهل گیس یا بافت آفریقایی یکی از برترین و محبوب ترین روش بافت مو بوده که امروزه شینیون کاران با استفاده از خلاقیت شان مدل های متنوعی از این بافت را بر روی موهایتان اجرا می کنند؛ در این مدل معمولا پوست سر در لایه های میانی بافت دیده شده و هر قسمت می تواند ضخامت های مختلف و متنوعی داشته باشد. در صورتی که قصد دارید در مدت زمان طولانی از این بافت بر روی موهایتان استفاده کنید لازم است بافت محکمی داشته باشد تا بدین صورت در مدت زمان طولانی باز نشود. می توانید به سادگی با این بافت به حمام رفته و موهایتان را بشویید.

2. بافت ساده

بافت ساده یا بافت سه تایی یکی از بهترین و ساده ترین مدل های بافت بوده که امروزه طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرده است. این مدل بسیار رایج بوده و افراد تحت هر شرایطی می توانند نسبت به این مدل بافت اقدام کنند تا موهای مرتب و زیبایی داشته باشند؛ شما می توانید از این مدل بافت در زیر مقنعه، زیر شال و در منزل استفاده کنید و بدین صورت موهایتان را بسته نگه دارید. ضمن اینکه می توانید با استفاده از خلاقیت این مدل بافت را به شینیون زیبا و خاص برای دورهمی ها و میهمانی هایتان استفاده کنید.

3. بافت تیغ ماهی

یکی دیگر از انواع بافت می توان به بافت تیغ ماهی اشاره کرد، این بافت برای موهای بلند بسیار زیبا و جذاب است. شما می توانید برای این مدل بافت از جلوی موهایتان شروع کنید و تا انتهای آن ادامه دهید؛ ضمن اینکه می توانید فقط قسمت پشت سرتان را ببافید اما نکته ای که در این بافت باید دقت کنید میزان مو است؛ شما باید به صورت مساوی موهایتان را بردارید و شروع به بافت کنید در غیر این صورت بافت یکدست و زیبایی نخواهید داشت.

4. بافت فرانسوی

یکی از مدل موهای کلاسیک می توان به بافت فرانسوی اشاره کرد؛ این بافت به دلیل زیبایی خاصی که دارد بسیار محبوب شده و امروزه شینیون کاران با استفاده از کمی خلافیت این مدل را بسیار زیبا بر رروی موهایتان پیاده می کنند؛ شما با هر فرم صورتی می توانید از این بافت استفاده کنید و لذت ببرید. بافت فرانسوی را می توانید از جلوی سرتان شروع کنید و تا انتهای موهایتان آن را ادامه دهید، در صورتی که موهای کم پشتی دارید می توانید به صورت شل از ابتدای موهایتان ببافید و تا پشت سرتان ادامه دهید.

5. بافت هلندی

مدل هلندی برجستگی زیادی دارد و در صورتی که قصد دارید از این مدل برای شینیون زیر شالتان استفاده کنید بهتراست کمی سفت تر ببافید تا پف و برجستگی آن کمتر شود. ضمن اینکه این مدل نیز مانند هر مدل دیگری امکان تغییر داشته و با کمی خلاقیت می توانید مدل های زیبایی را برای موهایتان به ارمغان بیاورید. در این بافت موها مرحله به مرحله به بافت اضافه شده و بدین صورت تمامی موهایتان را در بر می گیرد.

6. بافت ژورنالی

اگر به دنبال یک بافت دخترانه شیک برای جلوی موهای خود هستید بافت ژورنالی را امتحان کنید؛ معمولا امروزه دغدغه اکثر خانم ها ظاهر آراسته جلوی سرشان است؛ شما می توانید با هر اندازه مویی که دارید (کوتاه یا بلند) این بافت را بر روی موهای جلوی سرتان امتحان کنید. این مدل همانطور که از نامش پیداست بیشتر در قسمت جلویی سر استفاده می شود و بدین صورت می توانید برای انتهای موهایتان بافت ساده داشته باشید تا بدین صورت شینیون موهایتان به صورت کامل انجام شود.

7. بافت مکزیکی

در این مدل باید موها را به دسته های کوچک و کم دسته بندی کنید و سپس هر دسته را به صورت جداگانه ببافید. در این بافت نیز می توانید از قسمت ابتدایی سر شروع کنید و تا قسمت انتهایی موهایتان آن را ادامه دهید؛ اگر صورت گرد و تپلی دارید بافت مکزیکی زیبایی چهره تان را بیشتر خواهد کرد.

8. بافت موی تزاری

یکی از خاص ترین انواع بافت، تزاری است. برای آن دسته از افرادی که از بافت موهای ساده و رایج خسته شده اند، این مدل بافت پیشنهاد می شود. در بافت تزاری، موها به زیبایی هر چه تمام و به شکل یک تاج روی سر بافته می شوند. در روش تزاری، به جای اینکه مو به صورت عمودی بافته شود، به شکل افقی بافته شده و روی سر در قسمت جلوی پیشانی قرار می گیرد. اگر جزء افرادی هستید که موی چتری به خوبی با فرم صورتتان همخوانی دارد، این مدل بافت نیز کاملا مناسب شما خواهد بود.

9. بافت مو پنج تایی

این بافت همانطور که از نامش پیداست، با پنج دسته مو انجام می شود. در واقع تفاوت اصلی این روش با بافت ساده دقیقا در تعداد دسته های آن هاست. نتیجه این مدل بافت نیز به این صورت است که ظاهری پهن تر دارد. همین مورد باعث می شود تا بافت بیشتر نمایان شود و این زیبایی کار را دوچندان می کند.

10. بافت مو تلی (تل دار)

مراحل و تکنیک های این روش کاملا مشابه با بافت فرانسوی است. اما تنها تفاوت میان این دو روش در این است که در روش بافت تلی یا تل دار، بافت تنها روی یک قسمت از سر انجام می شود. اینگونه قسمتی از موها به روشی زیبا بافته شده و قسمتی نیز حالت آزاد دارد که این باعث می شود تا مو، استایل منحصر به فردی به خود بگیرد.

11. بافت موی چهارتایی مکعبی

ترندترین بافت که امروزه نیز بسیار مورد توجه دختران و بانوان قرار گرفته است، بافت موی چهارتایی مکعبی است. روش بافت در این سبک به این صورت است که بافت ها تقریبا آزاد و درشت هستند و خیلی به موها فشار وارد نمی کنند. این عدم حس کشیدگی در موها باعث شده تا بسیاری از افراد به این مدل بافت مو روی آورند. اگر به دنبال یک بافت موی لوکس و سلطنتی هستید تا در مراسم و مجالس رسمی بدرخشید، این مدل بافت مو به شما پیشنهاد می شود.

12. بافت مو دردلاک

یکی از خاص ترین انواع بافت که در این لیست به آن اشاره می کنیم، دردلاک است که روش انجام آن و حتی نتیجه نهایی آن با دیگر سبک ها و روش های مختلف بافت مو کاملا متفاوت است. این بافت مو به تنهایی انجام نمی شود و برای اجرای آن روی موها به مقداری نخ رنگی تزئینی و یک عدد کش پلاستیکی یا کش چهل گیس نیاز است. این مدل بافت مو را می توان هم آزاد و راحت بافت و هم سفت و محکم انجام داد.

ابزار مناسب برای بافت مو

در صورتی که قصد دارید خودتان نسبت به بافت موهایتان اقدام کنید به یک سری وسایل و ابزار آلاتی نیاز دارید تا بدین صورت بافت یکدست، زیبا و صافی داشته باشید؛ در ادامه قصد داریم به معرفی این ابزار بپردازیم تا بدین صورت بتوانید موهایتان را شینیون کنید.

  1. سنجاق مو
  2. کش چهل گیس
  3. برس گره باز کن
  4. شانه دم باریک
  5. اسپری مو
  6. شانه مناسب
  7. کرم مو
  8. ژل مو
  9. وز گیر
  10. سوزن بافت
  11. روغن حالت دهنده
  12. بامتل

انتخاب بهترین مدل بافت مو بر اساس فرم صورت

یکی از سوالات متداولی که افراد از شینیون کاران می پرسند، انتخاب بهترین مدل برای موهایشان است؛ در ادامه به بررسی نکات و ترفندهایی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید تا جواب سوالات تان را بگیرید.

  1. موهای فر و مجعد: بافت آفریقایی می تواند به کاهش وز موهایتان کمک کند و بدین صورت مجعد بودن موهایتان را پنهان می کند.
  2. موهای آسیب دیده و کم پشت: بافت هلندی شل، بهترین گزینه موهای آسیب دیده و کم پشت محسوب می شود.
  3. موهای لخت و کم حجم: بافت هلندی و فرانسوی یه موهایتان حجم می دهد و بدین صورت می توانید موهای پر پشت و زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید.
  4. موهای کوتاه: در صورتی که موهای کوتاهی دارید بهتراست از بافت های نیمه استفاده کنید و انتهای موهایتان را باز بگذارید؛ شما می توانید از تمامی مدل های بافت مو استفاده کنید.
  5. موهای بلند: اگر موهای بلندی دارید دست تان باز است و می توانید از تمامی مدل های بافت استفاده کنید.

نکات و ترفند های کلی برای بافت مو

  1. قبل از بافت مو بهتراست به حمام بروید و موهایتان را با استفاده از شامپو و ماسک مو مناسب حسابی شستشو دهید تا عاری از آلودگی ها باشد.
  2. به منظور زیبایی بیشتر بافت توصیه می شود موها را به خوبی برس بکشید تا کاملا صاف و بدون گره باشد؛ شانه زدن مو نه تنها به زیبایی بافت تان می افزاید بلکه سبب تقویت خونرسانی کف سرتان نیز می شود.
  3. در صورتی که قصد حجم دادن به موهایتان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از اکستنشن های موجود در بازار استفاده کنید و بدین صورت موهایتان را تقویت کنید تا پرتر و زیباتر دیده شود.
  4. به هنگام بافت مو در تمامی مدل ها می توانید از انواع مهره، مروارید، کش رنگی و دیگر تجهیزات استفاده کنید و بر زیبایی موهایتان بیفزایید.
  5. پس از هر 6 الی 8 هفته موهایتان به اندازه 2 تا 4 سانت رشد خواهد کرد و بهتر است موهایتان را بیش از 6 هفته بافته نگه ندارید. بافت موهایتان را باز کنید.
  6. انتخاب و خرید کش مو در این قسمت می تواند زیبایی بافت تان را بیشتر کند و بدین صورت شما می توانید با توجه به رنگ لباس تان از گیره های رنگی مختلف استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به تاریخچه بافت، معرفی بهترین و ترندترین بافت های روز دنیا به همراه نحوه بافت آن ها پرداختیم؛ امیدواریم این مطلب نیز مانند دیگر مطالب مورد توجه تان قرار گرفته باشد و توانسته باشیم به سوالات تان پاسخ دهیم؛ در صورتی که همچنان ابهاماتی دارید می توانید به سوالات متداول انتهای مقاله مراجعه کنید.

سوالات متداول

ماندگارترین بافت مو کدام مدل است؟

بافت چهل گیس یا آفریقایی یکی از بافت های بسیار محکم است که ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد؛ در صورتی که قصد دارید بافت موهایتان را به مدت طولانی نگه دارید بهتراست به صورت محکم نیز شروع به بافت کنید.

بهترین بافت برای موهای کم پشت کدام مدل است؟

در صورتی که موهای کم پشتی دارید بهتراست از بافت هلندی استفاده کنید تا بدین صورت به موهایتان حجم دهی کرده باشید.

افرادی که چهره و صورت گردی دارند از کدام مدل بافت باید استفاده کنند؟

بافت هایی که تا قسمت انتهایی مو انجام می شود سبب کشیده تر نشان دادن صورتتان خواهد شد.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید