×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / آموزش 5 مدل مو برای میهمانی با کش چهل گیس

آموزش 5 مدل مو برای میهمانی با کش چهل گیس

13 مرداد 1403
233
0
آموزش 5 مدل مو برای میهمانی با کش چهل گیس

یکی از تجهیزات و ابزارهای ضروری در بستن مو، کش مو است که به شما برای داشتن شینیون خاص و زیبا کمک می کند؛ یکی از زیباترین و ساده ترین مدل های شینیون مو می توان به مدل مو با کش چهل گیس یا همان کش های ریز پلاستیکی اشاره کرد که به شما برای ثبات بیشتر مدل موهایتان کمک کرده و استایل زیبایی را برایتان به ارمغان می آورد؛ اگر شما نیز قصد دارید به کمک این کش ها شینیون موی زیبایی را برای موهای خود انجام دهید با ما همراه باشید تا در ادامه 5 مدل شینیون بافت مو با این کش ها را برایتان آموزش دهیم تا بدین صورت بتوانید از آن در میهمانی ها و دورهمی های دوستانه تان استفاده کنید.

چرا باید موها را ببافیم؟

بافت مو یکی از راه های مراقبت از مو محسوب می شود و امروزه فواید بسیار زیادی برای آن ذکر شده است؛ در ادامه قصد داریم شما را با فواید بافت مو آشنا کنیم تا بدین صورت شما نیز با آن ها آشنا شوید:

  1. بافت مو به گره نخوردن مو کمک می کند و شما را از شانه زدن مکرر مو در طول روز رها می کند.
  2. در صورتی که موهای بلندی دارید می توانید به صورت شل قبل از خواب موهایتان را ببافید تا بدین صورت بتوانید خواب خوبی داشته باشید؛ ضمن اینکه استفاده از اسکرانچی نیز به شما در داشتن خواب خوب کمک خواهد کرد.
  3. شما می توانید با بافتن مو، موهایتان را مواج کنید و بدین صورت دیگر نیازی به دستگاه های حرارتی پیدا نکنید.
  4. پوست سر نیز همانند دیگر نقاط بدن عرق می کند؛ بافت مو از تعریق بیش از حد مو جلوگیری می کند.
  5. در صورتی که شاغل یا محصل هستید و ساعات زیادی از روز را بیرون از خانه به سر می برید بافت مو یکی از راه های مراقبت از مو در برابر آلودگی ها بوده و بدین صورت با بافت مو نیاز به شانه زدن در طول روز نخواهید داشت.

آموزش مدل مو برای میهمانی با کش چهل گیس

شینیون مو یکی از لذت بخش ترین کارها و آماده سازی برای مراسمات و میهمانی ها بوده و در صورتی که تجهیزات و دانش کافی از نحوه استفاده آن ها را داشته باشید می توانید به سادگی موهای خود و کودک دلبندتان را شینیون کرده و زیبایی را برای کودکان به ارمغان بیاورید. در ادامه چند مدل مو برای میهمانی را برایتان تهیه کرده ایم که به سادگی و داشتن چند ابزار بتوانید شینیون زیبایی را برای موهایتان درست کنید.

1. بافت مو مدل اول

در ابتدا چتری های کودکتان را جدا کنید و موهای آن را به 6 دسته تقسیم کنید، حال از ابتدای مو شروع به بافت کنید و تا انتها آن را ادامه دهید؛ انتهای آن را با کش چهل گیس مرغوب ببندید؛ شما می توانید به مدت یک هفته این بافت را باز نکرده و به همین صورت حمام کنید.

2. بافت مو مدل دوم

در این روش موها را به هر تعداد دسته ای که دل تان می خواهد تقسیم کنید؛ در صورتی که به بافت های درشت علاقه دارید می توانید به 5 الی 6 دسته موهایتان را تقسیم کنید. (دسته بندی این قسمت کاملا سلیقه ای بوده و شما می توانید موهایتان را به 5 تا 15 دسته برای بافت تقسیم کنید.) در این مدل بافت می توانید از لمه مو و اکستنشن های رنگی استفاده کنید تا بر زیبایی و حجم موهایتان بیفزایید؛ حال از ابتدای موهایتان شروع به بافت کنید و تا انتها ترین قسمت موهایتان آن را ادامه دهید. این مدل برای روزهای گرم تابستان بسیار پر طرفدار بوده و افراد برای جمع کردن موهایشان از این روش استفاده می کنند.

3. بافت مو مدل سوم

بافت مو یکی از راه های شینیون مو محسوب می شود که امروزه تبدیل به یکی از شینیون های جذاب برای کودکان و بانوان شده است؛ این روش بافت بسیار کاربردی بوده و می توانید برای استفاده روزانه تان از آن استفاده کنید یا در دورهمی هایتان بدین صورت موهایتان را آرایش کنید. برای بافت به مدل سوم باید موهایتان را فرق وسط باز کنید و به صورت کج هر دو تا پنج سانت آن را توسط کش های ریز پلاستیکی ببندید و این کار را تا انتهای مو و یا نزدیکی گردن انجام دهید و پس از آن بلندی موهایتان را به صورت ساده ببافید و انتهای آن را مجدد با کش ببندید. این روش یکی از پرطرفدار ترین روش های بافت مو کودکان است و شما می توانید با کمی خلاقیت مدل های زیباتری را خلق کنید؛ استفاده از کلیپس های ریز و کوچک نیز به جای کش در این روش می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

4. بافت مو مدل چهارم

در این روش ابتدا فرق فرق موهای کودکتان را باز کرده و تا وسط سر فرق را ادامه دهید؛ پس از آن مو های یک سمت را بگیرید و به سمت عقب ببافید. سمت دیگر را نیز به همان صورت ادامه دهید و در پشت سر هر دو موی بافته شده را به یکدیگر پیوند دهید و آن را با کش چهل گیس ببندید. حال از انتهایی که فرق سرتان را آزاد گذاشته اید مو ها را شانه کرده و به سمت عقب شانه کنید و ببندید؛ حال کش بافت مو و موهای آزاد را به یکدیگر ارتباط دهید و روش آن را با یک گلسر زیبا و فانتزی ببندید. می توانید موهای آزاد را اتو کنید و یا با بابلیس آن ها را فرم دهید. حال می توانید برای مراقبت بیشتر از بافت مو از اسپری نیز استفاده کنید.

5. بافت مو مدل پنجم

در این مدل ابتدا به کمک یک شانه دم باریک موهایتان را فرق وسط باز کنید و سپس از جلوی مو تا انتهای گردن تان موهایتان را ببافید؛ پس از آن از یک کش چهل گیس کمک بگیرید و انتهای بافت تان را ببندید تا باز نشود. در آخر نیز با استفاده از بابلیس انتهای موهایتان را حالت دهید و برای ثبات بیشتر روی آن را اسپری بزنید. اگر به شینیون های نیمه باز علاقه دارید می توانید فرق موهایتان را باز کرده و به صورت کج موهایتان را ببافید و در انتها به کمک کش پلاستیکی انتهای آن را ببندید و روی کش موهایتان را بپیچید به گونه ای که انگار با موهایتان بافت تان را بسته اید؛ پس از آن انتهای موهایتان را بابلیس بکشید و برای ثبات بیشتر از اسپری مو استفاده کنید تا بدین صورت موهایتان در ساعات بیشتری به همین حالت بماند.

نکات لازم و کلیدی برای بافت مو با کش چهل گیس

  1. در صورتی که مو ریزه زیاد دارید می توانید از انواع وز گیر و اسپری و مو ژل استفاده کنید تا بدین صورت مو ریزه هایتان به موهای بلندتان نزدیک شود و پس از بافت حالت بدی به خود نگیرد.
  2. شما می توانید این کش ها را در رنگ بندی مختلف تهیه کنید و با توجه به رنگ لباستان از رنگ مناسب آن استفاده کنید.
  3. امروزه می توانید این کش ها را با کیفیت های مختلفی در بازار تهیه کنید اما توجه داشته باشید هر چه کیفیت کش ها بهتر باشد عمر و دوام بیشتری نیز خواهد داشت.
  4. بهتراست قبل از بافت مو موهایتان را بشویید و از نرم کننده مو استفاده کنید تا موها در بهترین حالت خود باشند.
  5. شما می توانید تا چندین هفته بافت موهایتان را باز نکنید و با همان بافت به حمام بروید.
  6. به منظور زیبایی بیشتر می توانید به مدل مو فرم صورت افراد توجه کنید و پس از آن مدل موی مورد نظرتان را پیشنهاد دهید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید