×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / نکات معجزه آسا و روش های صحیح شانه زدن مو در رشد

نکات معجزه آسا و روش های صحیح شانه زدن مو در رشد

11 مرداد 1403
112
0
نکات معجزه آسا و روش های صحیح شانه زدن مو در رشد

یکی از کارهای ساده ای که افراد روزانه بارها انجام می دهند شانه زدن موها است؛ که فواید بی شماری داشته و به رشد موهایتان نیز کمک می کند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا به روش اصولی موهایتان را شانه می زنید یا برای باز کردن گره های آن، از سرتان باز می کنید؛ به همین جهت در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با روش های مختلف شانه زدن، فواید و معرفی برس مناسب بر اساس نوع و جنس موهایتان آشنا کنیم تا بدین صورت مراقبت درست و اصولی از موهایتان را داشته باشید.

اصول شانه زدن مو

شانه کشیدن مو فقط به تکان دادن برس روی مو گفته نمی شود بلکه شما باید اصول و نکاتی را رعایت کنید تا بدین صورت بتوانید موهایتان را در بهترین حالت شانه بزنید؛ در غیر اینصورت سبب افزایش موخوره، ریزش مو و نازک شدن ساقه موهایتان خواهید شد؛ به همین دلیل قصد داریم به شما آموزش درست و اصولی شانه زدن مو را آموزش دهیم تا بدین صورت بتوانید بهترین مراقبت را از موهایتان داشته باشید.

1. زمان شانه زدن

اولین نکته ای که به هنگام برس کشیدن مو باید توجه کنید زمان مناسب آن است؛ برخی افراد پس از حمام زمانی که موهایشان خیس است نسبت به شانه زدن موهایشان اقدام می کنند. زمانی که موهایتان خیس است بدترین زمان برای شانه کردن مو است؛ بنابراین باید صبر کنید تا موهایتان کامل خشک شده و پس از آن شانه کنید. از جمله بهترین زمان ها برای شانه زدن می توان به اول صبح، قبل از حمام و شبانگاه قبل از خواب اشاره کرد.

2. مدل و جنس مو

در صورتی که موهای فر و مجعدی دارید بهتراست در حمام زیر دوش با استفاده از نرم کننده و شانه درشت نسبت به شانه زدن موهایتان اقدام کنید؛ چرا که موهای مجعد باید در حالت خیس یا نم دار شانه شوند در غیر اینصورت مو وز شده و حالت خوبی به خود نمی گیرد. ضمن اینکه به دلیل حالت داشتن مو برای رفع آلودگی ها بهتراست زیر دوش موهایتان را برس بکشید تا بدین صورت آلودگی ها به صورت کامل از روی موهایتان پاک شود.

3. شانه زدن اصولی

بهترین روش برای شانه کردن مو از انتها به سمت ریشه است؛ مخصوصا اگر موهایتان زیاد گره می خورد باید از پایین مو شروع به باز کردن گره کنید تا گره ها کم کم باز شوند؛ در این زمان شانه زدن از ریشه مو به سمت انتهای آن سبب ریزش مو و موخوره در افراد می شود. در صورتی که موهایتان پس از برس کشیدن وز شد می توانید از انواع اسپری و ماسک مو استفاده کنید.

4. شانه زدن به اندازه

شانه زدن یک روش برای افزایش گردش خون در پوست سر است اما نباید در این باره زیاده روی کنید؛ روزی دو الی سه بار شانه زدن کافی بوده و بیش از آن سبب از بین رفتن فولیکول مو و چرب شدن آن می شود.

5. استفاده از اسپری نرم کننده

در صورتی که موهای نرمی دارید و فورا پس از شانه زدن مجدد گره می خورد بهتراست از اسپری های نرم کننده مو استفاده کنید تا بدین صورت گره های آن باز شده و مجدد درون یکدیگر نپیچند. به منظور اثر بخشی بیشتر می توانید از ماسک موهای مناسب در حمام نیز استفاده کنید تا بدین صورت بتوانید رسیدگی بیشتری به موهایتان داشته باشید.

6. برس نامناسب

امروزه محصولات متنوعی تولید شده تا شما عزیزان با هر نوع جنس مویی که دارید بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ به هنگام خرید برس بهتراست در مورد موقعیت استفاده از آن نیز کمی فکر کنید؛ در صورتی که می خواهید در حمام از برس تان استفاده کنید لازم است به فروشنده اطلاع دهید تا برس های مناسب را به شما نشان دهد. در صورت لازم می توانید از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و پس از آن موهایتان را برس بکشید.

7. عدم تمیز کردن برس و ابزار مو

شانه و برس یکی از اقلام شخصی بوده که نباید آن را دسترس بقیه افراد قرار داد؛ بهتراست از این ابزار به صورت شخصی استفاده کنید تا بدین صورت آلودگی را انتشار ندهید. تمیز کردن برس نیز یکی از کارهای مهمی است که باید به صورت هر دو هفته توسط مایع شوینده انجام شود. کش مو و کلیپس نیز به همین صورت است؛ شما باید به صورت هفتگی آن ها را شستشو دهید تا بدین صورت آلودگی ها سبب تضعیف شدن موهایتان نشود.

انتخاب بهترین برس

همانطور که می دانید برس ها انواع و کاربرد های مختلفی داشته و بدین صورت تمامی افراد با هر جنس مویی می توانند از آن ها استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع برس می پردازیم تا بدین صورت بتوانید برس مناسبی را برای موهایتان انتخاب کنید:

  1. برس پهن چهار گوش: این برس ها برای شانه زدن موهای بلند و پر حجم استفاده می شود.
  2. برس حالت دهنده: امروزه از این برس برای حجم دادن به ریشه مو استفاده شده و بدین صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این برس برای انواع مو مناسب بوده و در صورتی که موهای ضخیمی دارید این برس به شما پیشنهاد می شود.
  3. برس های بالش دار: در صورتی که موهای متوسط تا بلندی دارید بهتراست به سراغ این برس ها بروید چرا که بهترین گزینه برای باز کردن گره موهایتان بوده است؛ مخصوصا اگر عادت به شانه زدن مداوم موهایتان را دارید زیرا این برس کمترین برخورد را با کف سرتان داشته و میزان کشیدگی مو در هنگام استفاده از این محصول صفر است.
  4. برس های بیضی: برس های بیضی مناسب برای براشینگ مو بوده و امروزه افراد با موهای پرپشت و ضخیم از این محصول استفاده می کنند؛ چرا که تا عمق مو نفوذ کرده و سبب باز شدن گره مو می شود.
  5. برس گرد: این برس ها یکی از محبوب ترین مدل های برس بوده و امروزه در ابعاد بزرگ و کوچک در بازار به فروش می رسد؛ شما می توانید به کمک این محصول موج های منظمی را روی موهای خود به وجود بیاورید و شینیون مو هایتان را کامل کنید.
  6. برس های دندانه چوبی: برس های چوبی یک از بهترین برس ها برای انواع مو بوده و شما می توانید با تهیه این برس موهایتان را به خوبی برس کشیده و سپس با کش مو مناسب، آن را ببندید.

فواید شانه زدن مو

از گذشته تاکنون شانه زدن مو دارای فواید بی شماری بوده و امروزه توصیه می شود روزی دو الی سه مرتبه موهای خود را برس بکشید تا از خواص بی نظیر آن غافل نمانید. برخی از فواید شانه زدن مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تولید چربی طبیعی

خشکی غیر طبیعی مو سبب ایجاد موخوره و ریزش مو می شود بنابراین شانه زدن مو چربی کف سر را بر روی ساقه مو آورده و بدین صورت چربی لازم به ساقه موهایتان خواهد رسید؛ ضمن اینکه هر چه موهای بلند تری داشته باشید میزان خشکی موهایتان نیز بیشتر خواهد بود.

2. نرم شدن مو

مرطوب شدن مو و پخش چربی لازم به سطح ساقه مو سبب نرم تر شدن مو شده و بدین صورت دیگر موهایتان گره نمی خورد؛ در صورتی که از شانه مناسبی استفاده کنید موهای سالم و پرپشتی خواهید داشت. بدین منظور می توانید شب ها قبل از خواب بر روی صندلی بنشینید و موهایتان را شانه بزنید.

3. رفع شوره و آلودگی سر

با شانه زدن شوره های مو و آلودگی های کف سر بر روی ساقه مو آمده و پس از شستشو می ریزند؛ اما در صورتی که بیش از حد موهایتان را شانه بزنید شوره های سرتان بیشتر خواهد شد. به منظور رفع شوره سر استفاده از شامپو مناسب نیز می تواند به کاهش آن کمک کند.

4. ماساژ کف سر

برس کشیدن سبب افزایش خون رسانی به کف سر شده و بدین صورت خونرسانی بهتری به موهایتان می شود؛ ضمن اینکه برس کشیدن نوعی ماساژ کف سر محسوب شده و اهمیت های فراوانی برای مو دارد.

روش صحیح شانه زدن مو

در صورتی که موهای بلندی دارید و می خواهید موهایتان را براشینگ کنید ابتدا باید موهایتان را به صورت کامل شانه بزنید تا بدین صورت موها صاف و نرم شده و پس از آن براشینگ کنید؛ برخی از راه های اصولی شانه زدن مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بهترین موقعیت برای شانه زدن مو حالت نشسته است؛ حدالامکان بر روی صندلی آرایشی تان بنشینید.
  2. موهایتان را به دو دسته تقسیم کنید.
  3. از انتهایی ترین قسمت مو شروع به برس کشیدن کنید تا زمانی که به ریشه موهایتان برسید.
  4. مهم ترین نکته در این قسمت انتخاب برس مناسب است که به شما در باز کردن گره ها کمک می کند؛ می توانید از نرم کننده و اسپری مو نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری

شانه زدن مو خلاف چیزی که به نظر می رسد کار سخت و دشواری بوده و در صورتی که در این باره آگاهی لازم را نداشته باشید می توانید سلامت موهایتان را به خطر بیندازید؛ شما می توانید با انتخاب برس و کش مو با کیفیت از گالری تندیس روتین مناسبی را برای موهایتان داشته باشید و با توجه به سلیقه تان مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید