×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / مراحل راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی

17 مهر 1403
32
0
مراحل راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه اینترنتی

اگر به تازگی می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید و اضطراب عقب ماندن از رقبا را دارید، راه اندازی آنلاین شاپ، اقدامی است که می تواند با تلاش مستمر شما را به صورت انفجاری به جلو پرتاب کند. همه ما به خوبی می دانیم که این روزها، مردم برای تهیه نیازمندی های خود به سراغ سایت ها و فروشگاه های اینترنتی می روند. به همین علت راه اندازی فروشگاه اینترنتی می تواند سکوی پرتابی برای شما باشد تا بیشتر مورد توجه مخاطبین هدف قرار گیرید و زودتر اهداف خود را تیک بزنید. اما این کار نیاز به مهارت و علم روز دارد. به همین جهت در این مطلب قصد داریم مراحل راه اندازی آنلاین شاپ و نکات مهم آن را در اختیارتان قرار دهیم تا بدین صورت بتوانید با کسب اطلاعات کامل نسبت به راه اندازی آنلاین شاپ تان اقدام کنید با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ

در دنیایی که بیشتر امور روزمره از طریق فضای آنلاین انجام می شوند، راه اندازی کسب و کار به شیوه سنتی و قدیمی، می تواند یک اقدام کاملا اشتباه باشد. بهترین ایده ای که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد، راه اندازی آنلاین شاپ است. البته که امروزه میزان رقابت برای فعالیت در حوزه فروش آنلاین بسیار بالاست. اما اگر به خوبی با اصول این کار آشنا باشید و مراحل آن را با دقت پیش ببرید، به شما اطمینان می دهیم که در مدت زمانی کوتاه به بازدهی بالایی خواهید رسید. بیایید با مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شویم.

1. تعیین هدف و مخاطبان هدف

اولین و مهم ترین مرحله در راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تعیین دقیق هدف است. شما باید ابتدا مشخص کنید که قرار است با راه اندازی آنلاین شاپ، چه محصولات یا خدماتی را به مشتریان خود ارائه کنید. تا زمانی که هدفتان به طور واضح مشخص نباشد، در ادامه مسیر بشدت گمراه و سردرگم خواهید شد.

ایده های زیادی برای راه اندازی آنلاین شاپ وجود دارند که از جمله انواع آن می توانیم به فروشگاه اکسسوری مانند اکسسوری مو، ساعت مچی، زیورآلات، فروشگاه لباس، آنلاین شاپ کیف و کفش، آنلاین شاپ لوازم خانه و... اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید هدف خود را با اطمینان انتخاب کنید، بهتر است دو سوال کاربردی زیر را از خود بپرسید:

  • میزان تقاضا برای خرید محصول موردنظر شما به چه صورت است؟ (وضعیت خرید و فروش کالا در بازار)
  • میزان بودجه ای که برای عرضه این محصول به بازار در نظر گرفته اید چقدر است؟

شما باید ابتدا وضعیت بازار را به درستی ارزیابی کنید و متناسب با بودجه و سرمایه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، بهترین محصول را برای فروش انتخاب کنید. همچنین باید شناخت خوبی از مخاطبان و مشتریان هدفتان داشته باشید.

باید بدانید که رنج سنی مخاطبانتان در چه محدوده ای است؟ به چه مواردی بیشتر علاقمند هستند و برای خرید چه نوع محصولاتی تمایل بیشتری نشان می دهند؟ به طور کلی باید رفتار مشتریان و مخاطبان هدفتان را در بازار به خوبی تحلیل کنید تا بتوانید با شناسایی دقیق نیاز آنها، بهترین محصول را به آنها ارائه کنید. اینگونه قطعا حاشیه سود شما نیز بالا خواهد رفت.

2. تحلیل رقبا

پیش از اینکه به صورت عملی اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی کنید، بهتر است لیستی از بزرگ ترین و قدرتمندترین رقبای خود تهیه کرده و عملکرد آن ها را زیرنظر بگیرید. این کنترل و نظارت روی عملکرد رقبا نه به جهت تقلید که برای ایده گرفتن و بهتر عمل کردن نسبت به آن هاست. شما با تحلیل عملکرد رقبا و شناسایی نقاط منفی و مثبت آن ها می توانید از اشتباهاتی که آن ها مرتکب شده اند اجتناب کنید و نقاط مثبت آن ها را در خود تقویت کنید.

3. آماده سازی لوگو و برند

آماده سازی لوگو و برند

هر کسب و کار آنلاینی نیاز به یک لوگو و برند دارد تا به این شکل در حوزه کاری خود به خوبی شناخته شود. بهتراست در طراحی لوگو و برند کمی زمان بیشتری بگذارید و یا حتی از شرکت های طراحی درخواست کنید تا برای شما یک لوگوی حرفه ای آماده کنند. چرا که این لوگو، نماد شرکت و محصولات شماست و قرار نیست در ادامه تغییری در آن ایجاد شود. پس باید با دقت و حساسیت بالایی آن را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی آنلاین شاپ فروش اکسسوری مو را دارید به دلیل اینکه با خانم ها ارتباط بیشتری دارید باید لوگو مورد نظرتان مورد پسند خانم ها باشد. شما باید هم طراحی و هم رنگ برندتان را مطابق با سلیقه خانم ها انتخاب کنید تا بدین صورت آنها با شما ارتباط بگیرند.

4. انتخاب پلتفرم

اولین مرحله عملی در راه اندازی آنلاین شاپ، انتخاب پلتفرم است. شما می توانید آنلاین شاپ خود را در یکی از بسترهای زیر راه اندازی کنید:

  • وبسایت های آنلاین
  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • و...

البته می توان از تمامی این پلتفرم ها در کنار هم استفاده کرد. چرا که ممکن است برخی از کاربران تنها در تلگرام فعالیت داشته باشند و برخی نیز تنها از طریق اینستاگرام یا وب سایت های آنلاین خرید خود را انجام دهند. اینگونه هیچ مشتری را از دست نخواهید داد.

نکته مهمی که اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که هر کدام از این پلتفرم ها، اصول و الگوریتم های مخصوص به خود را دارند و باید برای فعالیت در آنها، به خوبی با قوانین کار هریک آشنا باشید. معمولا از میان موارد گفته شده، وبسایت ها و پلتفرم اینستاگرام بهترین گزینه برای شروع و راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند و بازخورد بهتری به شما می دهند.

5. بهینه سازی

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ

چه بخواهید وبسایت را برای راه اندازی آنلاین شاپ خود انتخاب کنید و چه به سراغ اینستاگرام بروید، باید برای دیده شدن، پلتفرم خود را دائما بروزرسانی و بهینه سازی کنید. بهینه سازی روشی است که کمک می کند تا کسب و کار شما سریع تر از دیگر رقبا در معرض دید کاربران قرار گیرد و شانس دیده شدن آن نیز بالا رود.

بهینه سازی، رتبه سایت شما را ارتقا می بخشد و با افزایش بازدید سایت، میزان فروش شما را بیشتر می کند. همچنین بهینه سازی سایت، سرعت پیمایش در سایت را بالا می برد و مخاطب را از گردش داخل صفحات سایت خسته و کلافه نمی کند. با بهینه سازی سایت، محتوا همیشه بروز و جدید است و این حس ارزشمندی زیادی به مخاطب القا می کند.

6. تبلیغات حرفه ای

حتی اگر بهترین محصولات را در معرض فروش بگذارید، اما کاربران از وجود چنین محصولاتی مطلع نباشند، خبری از فروش و سودآوری نخواهد بود. برای اینکه بتوانید سریع تر مخاطب جذب کنید، باید تبلیغاتی هدفمند و حرفه ای داشته باشید. روش های تبلیغی در هر پلتفرمی می تواند متفاوت باشد. از جمله بهترین روش های تبلیغات عبارتنداز:

  • لینک سازی
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات گوگل ادز
  • بازاریابـی محتوایی
  • ارسال پیامک به مخاطبان
  • کمک گرفتن از اینفلوئنسرها
  • داشتن استراتژی بازاریابی هدفمند و اصولی
  • راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و اهدای جوایز به مخاطبان

7. ایجاد یک درگاه پرداخت مطمئن

آخرین مرحله از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، ایجاد یک درگاه پرداخت کاملا امن و مطمئن است. قاعدتا خریداران برای پرداخت هزینه سفارشات خود باید به یک درگاه بانکی متصل شوند. در صورتی که اطلاعات حساب مشتریان نزد شما محفوظ نماند و امکان دسترسی به این اطلاعات برای دیگر کاربران یا هکرها وجود داشته باشد، اعتبار شما نزد مشتری قطعا خدشه دار خواهد شد. پس باید یک درگاه پرداخت امن و مطمئن انتخاب کنید که عملکرد سریع و قابل قبولی داشته باشد و از نظر سطح امنیتی کاملا مورد رضایت مشتریان واقع گردد.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید