×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / بهترین راهکارها برای افزایش فروش در کسب و کارهای مختلف

بهترین راهکارها برای افزایش فروش در کسب و کارهای مختلف

28 شهریور 1403
15
0
بهترین راهکارها برای افزایش فروش در کسب و کارهای مختلف

افزایش فروش، یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که کسب و کار نوپایی را راه اندازی کرده اند. البته که روش تعامل با مشتریان و بکارگیری تکنیک های فروش باید دائما بروزرسانی شوند و حتی بسیاری از کسب و کارهای بزرگ نیز باید در این زمینه اطلاعات جدید بدست آورده و به سراغ راهکارهای جذاب و موثر بروند. اما معمولا کسب و کارهای نوپا همچون فروش اکسسوری، نیازمند اطلاعات بیشتری هستند. اگر یک فروشگاه اکسسوری دارید و نمی دانید چگونه در فضای رقابتی شدیدی که وجود دارد، خود را از دیگر رقبا متمایز کنید و به فروش بیشتری دست یابید، ما اینجاییم تا راهکارهای موثر در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم. شما به کمک این راهکارها می توانید برند خود را ارتقا داده و سطح فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید؛ از این رو پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و به نکات ذکر شده توجه کنید تا به فروش خوبی دستیابید.

راهکارهایی برای افزایش فروش اکسسوری مو

می توانیم به قطع بگوییم اولین و مهم ترین هدف، بسیاری از کسب و کارها در حوزه فروش خدمات و محصول، "افزایش فروش" است. زمانی که میزان فروش یک کسب و کار افزایش پیدا می کند، این به معنای آن است که در زمینه جذب مشتری، بازاریابی محصول، معرفی برند و... عملکرد قابل قبولی داشته است. تمامی این موارد برای راه اندازی یک فروشگاه اکسسوری مو از واجبات هستند. همه ما به خوبی می دانیم که اکسسوری ها، به ویژه اکسسوری مو تا چه اندازه در میان بانوان و دختران جوان محبوب هستند؛ از این رو اگر فروشگاهی در این زمینه راه اندازی کرده اید و یا تصمیم به ایجاد آن دارید، می توانید آینده خوبی را برای کسب و کار خود انتظار داشته باشید. البته که رقابت در این زمینه سخت و تنگاتنگ است. از این رو باید با اصول این کار به خوبی آشنا باشید و قدم های خود را سنجیده و با برنامه ریزی بردارید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، به اهداف موردنظرتان دست یابید. در ادامه قصد داریم، مهم ترین تکنیک های افزایش فروش در حوزه اکسسوری مو را مورد بررسی قرار دهیم.

1. ساخت یک برند معتبر و قوی

برند در واقع همان نام تجاری کسب و کار شماست که می تواند توسط آن، خود را به شکل حرفه ای به مشتریان، شرکای تجاری و حتی رقبایتان معرفی کنید. ساخت یک برند قوی جزء کلیدی ترین و مهم ترین اقدامات در شروع راه اندازی یک کسب و کار است. شما باید برای فعالیت در حوزه فروش اکسسوری مو، به دنبال یک نام تجاری مناسب و خاص باشید. داشتن یک برند قوی، هیچ ارتباطی به کوچک یا بزرگ بودن کسب و کار شما ندارد. این نام و نشان تجاری می تواند شما را از نظر اعتبار و قدرت، چندین گام از دیگر رقبایتان پیش بیندازد. از مهم ترین دلایل داشتن یک برند معتبر و قوی می توانیم به لیست زیر اشاره کنیم:

  • داشتن یک نام تجاری قوی، به شما کمک می کند تا ثبات و اطمینان خاطر بیشتری به مشتریان و مخاطبانتان بدهید.
  • با افزایش اعتبار و اعتماد نزد مشتریان، می توانید فرصتی داشته باشید تا توجه و نظر آن ها را نسبت به حرفه ای بودن کار و محصولاتتان جذب کنید.
  • به کمک یک برند قوی، می توانید از دیگر رقبا متمایز شوید.
  • داشتن یک برند قوی، علاوه بر جذب مشتریان، امکانی را فراهم می آورد تا بتوانید از طریق آن، دایره مشتریان و مخاطبانتان را گسترش دهید و اینگونه یک پایگاه بزرگ از مشتریان وفادارتان را داشته باشید.
  • قاعدتا با جذب و افزایش تعداد مشتریان، میزان فروش شما نیز به طرز حیرت انگیزی افزایش پیدا می کند.

اما برای ارتقای برند و افزایش فروش، باید به تکنیک ها و اصول اولیه کار آگاه باشید و بدانید که از چه مسیری گذر کنید تا زودتر به اهداف خود دست یابید.

نحوه ساخت برند

برای ساخت برند در حوزه فروش اکسسوری مو، باید شناخت خوبی از رقبا و مشتریان هدفتان کسب کنید. این کار باعث می شود تا گام های ساخت برند را آگاهانه تر بردارید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید. در ساخت برند باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • انتخاب یک نام معتبر، قوی و حرفه ای که معرف کامل کسب و کار شما باشد. به نحوی که بتواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند و همیشه در یاد و خاطره مشتریان نیز باقی بماند.
  • طراحی لوگو در مرحله بعدی بسیار حائز اهمیت است. طراحی لوگو باید کاملا متناسب با حوزه اکسسوری مو باشد. لوگوی شما، نماد محصولاتی است که به فروش می رسانید و خدماتی است که ارائه می کنید. پس در طراحی آن حساسیت زیادی به خرج دهید. چرا که هیچ گاه فرصت تغییر دوباره آن وجود ندارد و شما همیشه با همین تصویر و طراحی در یاد مشتریان می مانید. اگر به دنبال این هستید که حرفه ای ظاهر شوید، بهتر است از همان ابتدا برای هر مرحله از ساخت لوگو با فکر عمل کنید.
  • انتخاب رنگ مناسب برای لوگو نیز جزء مراحل بعدی است. در اینجا باید کاملا با مباحث رنگ شناسی آشنا باشید و به دنبال رنگ هایی بگردید که زنده و پویا باشند و در عین حال همخوانی خوبی با کسب و کار و برند شما داشته باشند. به عنوان مثال برای طراحی لوگو آنلاین شاپ فروش محصولات آرایشی می توانید از رنگ های صورتی، قرمز، زرد و طیف رنگی پاستیلی آن ها استفاده کنید.
  • در ساخت برند، شما می توانید از یک شعار تبلیغاتی نیز استفاده کنید. شعار تبلیغاتی، عبارت یا جمله ای کوتاه است که بسیار جذاب و خاص نوشته می شود و می تواند توجه مشتریان را به خوبی جلب کند.

2.راه اندازی آنلاین شاپ

راهکار بعدی که برای افزایش فروش یک مجموعه اکسسوری مو حائز اهمیت است، راه اندازی یک آنلاین شاپ حرفه ای است. راه اندازی آنلاین شاپ در عصر تکنولوژی و فناوری برای یک کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. مهم نیست که شما در سطح شهر، مغازه یا فروشگاهی حضوری دارید یا خیر، امروزه همه افراد می توانند با در دست داشتن یک گوشی موبایل در منزل نسبت به راه اندازی کسب و کار خود اقدام کرده و بدین صورت به فروش خوبی دست یابند. این روزها، همه تمایل دارند تا نیازمندی های خود را از طریق اینترنت و فروشگاه های مجازی تامین کنند. در واقع خرید اینترنتی از طریق آنلاین شاپ ها به یکی از محبوب ترین کارها تبدیل شده است. بنابراین اگر می خواهید مورد توجه قرار گیرید و شانس فروش خود را بیشتر کنید، باید حتما یک آنلاین شاپ راه اندازی کرده و محصولات خود را از طریق آن به مشتریان معرفی کنید.

3. نحوه بسته بندی اکسسوری

برای افزایش فروش در حوزه اکسسوری مو باید به جزئیات زیادی توجه داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم، رقابت در این عرصه بسیار تنگاتنگ است و شما با توجه به برخی از جزئیات به نظر کم اهمیت، می توانید توجه بیشتری از مشتریان را به سمت خود جذب کنید و میزان فروش خود را بالا ببرید. نحوه بسته بندی آنلاین شاپ اکسسوری یکی از همین جزئیاتی است که درباره آن صحبت می کنیم. چند مورد از نکات زیر می توانند در این مورد به شما ایده بدهند و کمک کننده باشند:

  • انتخاب جعبه های کوچک، رنگی زیبا با سایز مناسب (در این مورد انتخاب جعبه هایی با سایز 1 تا 4 کیبوردی می تواند گزینه مناسبی باشد.)
  • استفاده از روبان ها و دیگر وسایل تزئینی می تواند به زیباتر شدن جعبه های شما کمک زیادی کنند.
  • همچنین می توانید از تگ های هدیه در کنار سفارشات مشتریان استفاده کنید. این کار می تواند نظر آن ها را جلب کرده و اقدام جالبی برای دریافت حمایت از مشتریان باشد.
  • پیشنهاد دیگر ما به شما این است که از کارت ها یا پاکت های کوچکی برای نوشتن متن استفاده کنید. درون این کارت ها می توانید زیباترین جملات را به عنوان یادگاری ثبت کنید و خاطره ای خوش از خرید را در ذهن مشتریانتان به جا بگذارید.

البته که استفاده از این تکنیک بسته بندی، برای خرید عمده اکسسوری به کار نمی آید. اما شما می توانید برای سفارشات کلی نیز از جعبه های بزرگ تر و مرتب تر استفاده کنید. این کار نوعی احترام به مشتریان است و می تواند رضایت آن ها را به خوبی جلب کند. در صورتی که قصد خرید محصولات برای آنلاین شاپ تان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم به صورت عمده خرید کنید تا بدین صورت بتوانید از آپشن های اشانتیون و تخفیف فروشنده بهره مند شوید. به مرور خودتان متوجه تفاوت قیمت تک و عمده خواهید شد.

4.استفاده از ترفندهای قیمت گذاری

راهکار دیگری که می تواند به افزایش فروش اکسسوری مو کمک کند، استفاده از تکنیک ها و ترفندهای قیمت گذاری است. شما باید ابتدا به روش های مختلف، نظر و توجه مشتریان را به سمت فروشگاه خود جلب کنید. در تکنیک قیمت گذاری، شما باید ابتدا وضعیت بازار، قیمت های رقبا، هزینه های اولیه خرید خود و ارزش دقیق محصول را بررسی کنید.

بر طبق داده های بدست آمده، می توانید قیمتی را برای فروش هر محصول در نظر بگیرید که هم منصفانه باشد و هم نظر مشتریان را جلب کند. یکی از این ترفندها استفاده از قیمت ها غیر رُند است. به عنوان مثال، به جای اینکه یک محصول را با قیمت 200,000 تومان به فروش برسانید، می توانید قیمت آن را 199,900 تومان تعیین کنید. البته که بین این دو قیمت تفاوت فاحشی مشاهده نمی شود. اما بررسی ها حاکی از آن است، که قیمت ثانویه تاثیر روانی روی مخاطبان که دارد که آن ها را بیشتر تشویق به خرید می کند.

دیگر راهکارهای افزایش فروش

  • بازاریابی و تبلیغات حرفه ای
  • تعامل بیشتر با مشتریان در فضای آنلاین
  • در نظر گرفتن نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان و ارزش نهادن بر آن ها
  • در نظر گرفتن فروش های ویژه با قیمت های تخفیفی در مناسبت های خاص

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید