×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / ایده بسته بندی انواع اکسسوری برای آنلاین شاپ

ایده بسته بندی انواع اکسسوری برای آنلاین شاپ

25 شهریور 1403
15
0
ایده بسته بندی انواع اکسسوری برای آنلاین شاپ

بسته بندی اکسسوری یکی از مهم ترین جزئیاتی است که اگر به آن دقت کامل داشته باشید، می توانید به لطف آن، بازخوردهای مثبت زیادی از مشتریانتان بگیرید. این کار به نظر ساده حتی می تواند به چشم برهم زدنی شما را از رقبای سرسختتان متمایز کند و در نظر مشتریان بسیار حرفه ای جلوه کند. بنابراین بهتر است این موضوع را نادیده نگیرید و برای آن، فکری بیندیشید. ما برای راهنمایی شما عزیزان، قصد داریم در این مطلب بهترین ایده های بسته بندی اکسسوری را معرفی کنیم تا بدین صورت بتوانید از این موارد ایده گرفته و بر افزایش فروش و جذب مشتریان وفادارتان بیفزایید؛ با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

بهترین ایده ها برای بسته بندی اکسسوری

اگر صاحب یک آنلاین شاپ اکسسوری هستید، می توانید برای جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش خود، دست به کارهای خلاقانه زیادی بزنید. دنیای اکسسوری ها، دنیای بسیار رنگارنگ و جذابی است که اگر کمی در آن ایده پردازی داشته باشید، می توانید به یکی از بهترین برندها در حوزه فروش اکسسوری تبدیل شوید. راه اندازی آنلاین شاپ تنها مستلزم داشتن وقت و سرمایه نیست. شما باید برای موفقیت در این زمینه، کمی نسبت به دیگر رقبایتان متفاوت عمل کنید. گاهی با پیاده سازی ایده های تازه و ساده می توانید به راحتی نظر و توجه مشتریان را به سمت خود جلب کنید.

بسته بندی اکسسوری و ارسال امن آن به دست مشتریان یکی از بهترین ایده هایی است که می توانیم به آن اشاره کنیم. در ادامه به چند مورد از بهترین ایده های بسته بندی اکسسوری اشاره می کنیم. شما می توانید از این ایده ها برای بسته بندی دیگر محصولاتی که در سایز و ابعاد اکسسوری باشند نیز استفاده کنید.

1. بسته بندی اکسسوری با جعبه کرافت

یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی اکسسوری، جعبه های کرافت هستند.این جعبه علاوه بر زیبایی که دارند، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و به دلیل داشتن ترکیبات قابل بازیافت، با محیط زیست نیز کاملا سازگارند؛ جعبه های کرافت جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین لوازم در صنعت بسته بندی شناخته می شوند که در مدل ها و سایزهای متنوعی موجود هستند. از این رو یکی از دغدغه هایی که اغلب خریداران در زمان خرید آنلاین اکسسوری دارند، این است که سفارشات آنها دچار آسیب یا مشکلی در طول مسیر نشوند. جعبه های کرافت به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند، بهترین گزینه برای مراقبت از اکسسوری به هنگام ارسال هستند. بیایید بیشتر با ویژگی های این نوع جعبه های بسته بندی آشنا شویم:

  • زیبا و شیک
  • کیفیت بالای ساخت
  • در طرح ها و رنگ های مختلف
  • مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه
  • دارای سطح بسیار مناسب جهت چاپ انواع لوگو و متن
  • دارای فضای کافی و به اندازه برای قرار دادن انواعی از اکسسوری ها از جمله اکسسوری مو، اکسسوری لباس و غیره

2. بسته بندی اکسسوری با کیسه پارچه ای

یکی دیگر از ایده های جذابی که می توانیم به شما برای بسته بندی اکسسوری ارائه بدهیم، استفاده از کیسه های پارچه ای است. کیسه های پارچه ای یکی از خلاقانه ترین انتخاب هایی هستند که می توانید از آنها در جهت جلب نظر مشتریانتان استفاده کنید؛ کیسه های پارچه ای نیز در نوع خود بی نظیر و بی همتا هستند. این تجهیزات بسته بندی، هم حمل بسیار آسان و راحتی دارند و هم از زیبایی بصری بالایی برخوردارند. باز کردن اکسسوری سفارش شده از درون این کیسه های پارچه ای می تواند حس جدیدی را به مصرف کننده بدهد و خاطره ای خاص و به یادماندنی از خرید برای او به جای بگذارد. بنابراین از این مورد نیز غافل نشوید؛ چرا که می توانید مشتریتان را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

کیسه های پارچه ای نیز به دلیل جنس خاصی که دارند، می توانند از اکسسوری ها در برابر عوامل محیطی همچون گرد وغبار به خوبی محافظت کنند و خود نیز دوستدار محیط زیست هستند. می توانید برای محافظت بیشتر از اکسسوری به هنگام ارسال، این کیسه های پارچه ای را درون جعبه های مخصوص پست قرار دهید. این نوع کیسه های پارچه ای قابلیت شستشو نیز داشته و به این شکل می توان در هر بار نیاز، آنها را شسته و مجددا استفاده کرد. کیسه های مخصوص بسته بندی معمولا از جنس پنبه یا لنین ساخته می شوند که کیفیت بالایی دارند و اعتبار برند شما را نزد مصرف کنندگان افزایش می دهند.

3. بسته بندی اکسسوری های تکی

گاهی خریدار از آنلاین شاپ شما تنها یک مدل اکسسوری خریداری می کند. شاید بپرسید در ارسال تک اکسسوری ها، چگونه باید عمل کرد؟ استفاده از جعبه کرافت و دیگر تجهیزات بسته بندی برای یک اکسسوری کوچک شاید گزینه مناسبی نباشند. در اینگونه موارد استفاده از تگ های آویز می تواند اقدام موثری باشد. تگ های آویز هم جزء تجهیزات مقرون به صرفه و اقتصادی هستند و هم از گم شدن اکسسوری های کوچک جلوگیری می کنند. به عنوان مثال اگر سفارش مشتری چند عدد کش موی کوچک باشد، می توانید به کمک این تگ های آویزان، این تعداد کش مو را به هم وصل کرده و داخل مقوا، پلاستیک و یا هر وسیله بسته بندی دیگری که در نظر گرفته اید بگذارید. این نحوه بسته بندی نه تنها برای کش مو کاربرد دارد بلکه شما می توانید هر محصول کوچکی که دارید مانند گل سینه، گیره مو و غیره را بدین صورت بسته بندی کنید. همین توجه شما به جزئیات باعث می شود تا حس ارزشمندی بیشتری به مشتریان خود بدهید و احساس رضایتمندی و وفاداری آنها به فروشگاهتان را بیشتر کنید.

4. بسته بندی اکسسوری های عمده

گاهی اوقات برخی از فروشگاه های خرده فروشی اکسسوری، اقدام به خرید عمده از شما می کنند. در اینگونه موارد مسلما نوع بسته بندی اکسسوری متفاوت خواهد بود. تفاوت خرید تک و عمده در این است که مشتری سفارشات را با حجم بیشتری درخواست می کند و شما باید آنها را در یک زمان به طور کامل و یک جا به مقصد ارسال کنید. در خرید اکسسوری عمده، شما باید از تجهیزات بزرگ برای بسته بندی استفاده کنید. بنابراین باید به سراغ جعبه هایی با حجم و سایز بزرگ بروید. در اینگونه موارد، اولویت شما باید استحکام و مقاومت جعبه باشد؛ چرا که باید حجم زیادی از اکسسوری را داخل آن قرار دهید. پس از آن می توانید به کمک یک سری لوازم جانبی، بسته بندی خود را زیباتر و شکیل تر کنید. از جمله لوازمی که به شما در زیباتر شدن بسته بندی کمک می کنند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • انواع تگ و لیبل های پشت چسب دار با طرح های فانتزی و خلاقانه مناسب با نوع اکسسوری ها و سفارشات
  • مهر مربوط به برند یا لوگوی فروشگاه
  • استفاده از تگ های هدیه به دلخواه
  • کارت معرفی فروشگاه
  • بندهای کنفی
  • کاغذهای گیپور
  • روبان

استفاده از این لوازم جانبی می تواند باعث خاص تر شدن بسته بندی شما شود و ذهنیتی مثبت را در ذهن خریدار ایجاد کند. بنابراین سعی کنید بسته به نوع و میزان سفارشات، بهترین و مناسب ترین بسته بندی را انتخاب کنید و در تزئین و زیباسازی آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

نکات مهم در بسته بندی اکسسوری ها

برای اینکه سفارشات ثبت شده، به سلامت به دست مشتریان برسند و شرایط ایده آلی داشته باشند، باید در بسته بندی آن ها یک سری نکات را مد نظر داشته باشید. در ادامه به مهم ترین این نکات اشاره می کنیم.

1. انتخاب بسته بندی با مواد پایدار

جعبه و لوازمی که برای بسته بندی اکسسوری انتخاب می کنید، باید از مواد باکیفیت، پایدار و تا حد امکان قابل بازیافت ساخته شده باشند. این روزها، بسیاری از افراد بیش از گذشته نسبت به سلامت محیط زیست توجه می کنند. از این رو، اگر در بسته بندی اکسسوری به سراغ جعبه ها و وسایل قابل بازیافت بروید، هم قدمی مثبت در جهت حفظ سلامت محیط زیست برداشته اید و هم وجهه خوبی از کسب و کار و برند خود نزد مشتریانتان را ایجاد کرده اید.

2. انتخاب سایز مناسب برای جعبه اکسسوری

جعبه های بسته بندی اکسسوری، سایزهای مختلفی دارند. برای اینکه اکسسوری ها کاملا محافظت شوند و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید، باید در انتخاب سایز جعبه دقت زیادی داشته باشید. در بازار انواع جعبه کیبوردی، طلقی و غیره وجود دارند که با سایزبندی های مختلف به فروش می رسند. بسته به حجم و تعداد سفارشات مشتری، سعی کنید بهترین و مناسب ترین جعبه را انتخاب کنید.

3. توجه به امنیت بسته بندی

برخی از اکسسوری ها بسته به جنس و ویژگی های ساختاری که دارند، نسبت به دیگر اکسسوری ها، آسیب پذیرتر هستند. بنابراین برای محافظت بیشتر از این محصولات به هنگام ارسال، باید علاوه بر استفاده از جعبه های محکم و مقاوم، از یک سری لوازم دیگر نیز استفاده کنید.

از جمله مواردی که می توانند امنیت بسته شما را به هنگام ارسال افزایش دهند عبارتنداز: محافظ های حباب دار، پوشال های رنگی که جنبه زیبایی نیز دارند، پدینگ یا فوم که به خوبی فضاهای خالی درون جعبه را پر می کنند و از اکسسوری ها محافظت خوبی به عمل می آورند.

4. توجه به بازگشایی آسان بسته بندی

آخرین نکته ای که باید در بسته بندی اکسسوری به آن توجه داشته باشید، دقت به نحوه بازگشایی آن به هنگام رسیدن به دست مشتری است. برخی از فروشگاه ها با استفاده از انواع بند، چسب و طناب سعی در محکم بستن جعبه های بسته بندی دارند و تنها اولویت خود را امنیت سفارشات قرار می دهند. اما در صورتی که مشتری نتواند جعبه بسته بندی را به راحتی باز کند، این موضوع می تواند به عنوان یک امتیاز منفی برای شما محسوب شود. بنابراین بسته بندی خود را به گونه ای طراحی کنید که در عین امنیت بالا، بازگشایی آن به دست مشتری نیز راحت و آسان باشد.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید