×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / تاثیر ریزش مو در مدل مو چیست؟

تاثیر ریزش مو در مدل مو چیست؟

17 شهریور 1403
26
0
تاثیر ریزش مو در مدل مو چیست؟

اگر شما نیز ریزش مو دارید و به فکر استفاده از هر روش هستید لازم است ابتدا کمی در کارهای روزمره تان دقت کنید؛ آیا از تاثیر ریزش مو در مدل موهایتان خبر دارید؟ بله قطعا که مدل مو در ریزش و یا تقویت مو تاثیر به سزا و مستقیمی خواهد داشت. اگر قصد دارید بیشتر دراین باره بدانید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به صورت کامل با عارضه های بستن نادرست مو آشنا شوید.

شانه زدن مو باعث ریزش مو می شود؟

بله در این مورد نیز می توان گفت شانه زدن بیش از حد مو نه تنها سبب ریزش مو می شود بلکه به افزایش چربی مو نیز منجر خواهد شد؛ بهتراست در طول روز دو مرتبه موهایتان را شانه بزنید تا هم گره های آن باز شود و هم به افزایش و تحریک رشد موهایتان منجر شود؛ ضمن اینکه بهتراست قبل از حمام نیز موهایتان را شانه بزنید تا تمامی گره های آن باز شود و در حمام بهتر شسته شود؛ پس از حمام نیز بهتراست تا خشک شدن کامل موهایتان صبر کنید و پس از آن نسبت به شانه زدن موهایتان اقدام کنید تا بدین صورت موهای زیبایی داشته باشید.

دم اسبی بستن مو باعث ریزش مو می شود؟

یکی از مینیمال ترین، زیباترین و ترندترین مدل های مو می توان به دم اسبی بستن مو اشاره کرد؛ اما این مدل شینیون مو نیز مانند تمامی مدل های دیگر دارای یک سری قواعد و قوانین مخصوص به خود بوده و در صورت عدم رعایت، می تواند برایتان مشکل ساز شود. در صورتی که قصد دم اسبی بستن موهایتان را دارید نباید موهایتان را خیلی سفت از ریشه بکشید این کشیدگی ایجاد شده می تواند منجر به ریزش موهایتان شود. در صورتی که عادت دارید هر روز صبح موهایتان را دم اسبی ببندید به شما پیشنهاد می کنیم بافت مو را امتحان کنید تا دیگر موهایتان در اثر کشش به ریزش و کم پشتی منجر نشود.

آیا اکستنشن باعث ریزش مو می شود؟

در پاسخ به این سوال نیز باید به شما بگوییم بله این روش می تواند سبب افزایش ریزش موهایتان شود. چرا که اکستنشن تارهای مویتان را سنگین کرده و بر آنها فشار وارد می کند بنابراین احتمال ریزش مو در این مورد بسیار بالا است اما این ریزش مو ارتباط مستقیمی با کیفیت انجام کار، کیفیت اکستنشن و مدت زمان ماندگاری اکستنشن دارد. همچنین توصیه می شود به هیچ عنوان با اکستنشن به خواب نروید؛ چرا که فشار بیشتری به موهایتان وارد می شود.

آیا بافت مو باعث ریزش مو می شود؟

اگر بخواهیم از تاثیر ریزش مو در مدل مو بگوییم بافت مو نه تنها سبب ریزش مو و موخوره نمی شود بلکه یکی دیگر از راه های مراقبت از مو است؛ شما می توانید با بافت موهایتان از عارضه هایی مانند ریزش مو، موخوره و دیگر بیماری های مو جلوگیری کنید. بافت مو از وارد شدن آسیب های محیطی و گرد و خاک به مو جلوگیری کرده و سلامت موهایتان را تا حد خیلی زیادی تامین می کند. اما باز هم در این مورد نباید زیاده روی کرد چرا که بافت سفت مو می تواند به افزایش ریزش موهایتان منجر شده و نه تنها موهایتان را تقویت نکند بلکه ریزش آن نیز بیشتر شود.

نکات لازم برای کاهش ریزش مو

  1. هرگز موهای خیستان را برس نکشید.
  2. از برس مخصوص برای موهایتان استفاده کنید.
  3. برس یک وسیله شخصی است به هیچ عنوان آن را با اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک نگذارید.
  4. از رژیم های غذایی سرخود بپرهیزید؛ بهتراست تحت نظر پزشک تغذیه نسبت به این کار اقدام کنید.
  5. حدالامکان مصرف قرص های ضد بارداری را قطع کنید.
  6. تاثیر ریزش مو در مدل مو بسیار زیاد بوده و در صورت عدم رعایت می تواند برایتان دردسر ساز شود.
  7. استفاده از سشوار و دستگاه های حرارتی موهایتان را به حداقل برسانید.
  8. از استرس دوری کنید و به صورت روزانه و هفتگی یوگا انجام دهید.
  9. در صورتی که ریزش موهایتان زیاد است بهتراست به متخصص مراجعه کنید تا در صورت نیاز برایتان دارو تجویز کند.
  10. هر چند ماه یکبار یک سانت از موهایتان را کوتاه کنید تا موهایتان تقویت شده و بیش تر رشد کند.

راه های کاهش ریزش مو

  1. مدل موهای شل: تاثیر ریزش مو در مدل مو بسیار زیاد بوده بنابراین بهتراست برای جلوگیری از ریزش مو از مدل موهای شل استفاده کنید؛ همچنین اگر قصد دارید مدل مو جمع را برای دورهمی و میهمانی هایتان انتخاب کنید از مدل های شل استفاده کنید تا فشاری بر موهایتان وارد نشود.

  2. استفاده از اکسسوری های مراقبتی: یکی از محصولات مراقبت از مو کش اسکرانچی است که به دلیل متریال مناسبی که دارد نه تنها برای مو ضرری ندارد بلکه شما می توانید حتی به هنگام خواب نیز از این محصول استفاده کنید. این کش ها از ساتن مرغوب تهیه می شوند بنابراین شما می توانید تاثیر مدل مو در ریزش مو را در این مورد از بین ببرید چرا که با توجه به متریال این کش ها شما می توانید موهایتان را شل ببندید و یا در صورت نیاز موهایتان را ببافید تا بهترین مراقبت را از موهایتان داشته باشید. همچنین به هنگام خرید اکسسوری مو به کیفیت محصولات توجه زیادی داشته باشید.

  3. تغییر ایجاد کنید: در صورتی که موهای بلندی دارید می توانید کمی از قد و یا حجم موهایتان را کوتاه تر کرده تا فشار و کشش بر روی تارهای مویتان کمتر شده پس از آن رسیدگی بیشتری به موهایتان داشته باشید. اگر جلوی سرتان ریزش مو شدیدی دارید می توانید موهایتان را کوتاه کنید و یا در منزل مدل مو چتری بزنید تا کمی از قد موهای جلوی سرتان را کاهش داده و بدین صورت به تقویت موهایتان بپردازید.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با تاثیر مدل مو در ریزش آن آشنا کرده ایم تا شما عزیزان نیز نسبت به این مدل مو ها آگاهی لازم را کسب کرده و بدین صورت بتوانید مراقبت خوبی از موهایتان داشته باشید. به صورت کلی بهتراست از محصولات شوینده و مراقبتی مناسبی برای موهایتان استفاده کنید و در صورت لزوم نسبت به بستن اصولی موهایتان اقدام کنید تا بدین صورت مراقبت خوبی از موهایتان را داشته باشید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید