×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / تفاوت قیمت عمده و تک در چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

تفاوت قیمت عمده و تک در چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

13 شهریور 1403
48
0
تفاوت قیمت عمده و تک در چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

حتما شما هم به هنگام خرید متوجه تفاوت قیمت بین خرید تک و عمده شده اید؛ بله این موضوع کاملا واقعی بوده و اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم خرید عمده بدین معناست که شما از یک کالا به تعداد بالایی خریداری کنید. اما خرید تکی به معنای خرید به تعداد کم و با توجه به نیازتان است. اما سوال مهم این است که چرا تفاوت قیمت فاحشی بین خرید عمده و تک وجود دارد؟ اگر شما نیز با این سوال مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا پس از معرفی خرید تک و عمده به مزایا و دلایل تفاوت قیمت آن ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

خرید عمده چیست؟

خرید عمده به معنی خرید محصول در مقادیر زیاد و با قیمت ارزان تر نسبت به خرده فروشی است. به طور معمول، فروشندگان عمده محصولات را به قیمت پایین تری نسبت به خرده فروشان، به خریداران عمده می فروشند تا بدین صورت آن ها نیز بتوانند با افزایش قیمت اندک محصولات خود را به فروش برسانند و بدین صورت درآمدی کسب کرده باشند. امروزه خرید عمده اکسسوری به صورت خرید از تولیدکنندگان، خرید از فروشگاه های عمده فروشی و خرید از واسطه ها انجام می شود. خرید عمده مزایای فراوانی دارد که در ادامه قصد داریم مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم:

  • قیمت ارزان تر محصولات: شما با خرید عمده هزینه بسته بندی، نیروی کار و خیلی موارد را حذف کرده اید در نتیجه قیمت تمام شده فروشنده بسیار پایین تر خواهد آمد و همین دلیل می تواند برای شما را برای خرید عمده راغب کند.
  • امکان خرید به مقادیر بالا: در خرید عمده می توانید به مقدار خیلی بالا از هر کالایی که دلتان می خواهد تهیه کنید.
  • امکان دریافت تخفیف های بیشتر: امروزه فروشندگان تخفیف هایی را برای فروش بهتر خود ارائه داده اند تا شما عزیزان بتوانید با خرید به صورت عمده آپشن های مختلفی از جمله تخفیف، اشانتیون و غیره را داشته باشید.
  • امکان فروش محصولات با قیمت رقابتی در بازار: در خرید عمده دست فروشندگان باز است و قیمت دادن آنها گاها به صورت رقابتی انجام می شود.

خرید تکی چیست؟

خرید تکی، برعکس خرید عمده، به معنی خرید محصولات به تعداد کمتر و با قیمت بالاتر است. گاها قصد خرید عمده محصولات را دارید اما از کیفیت کالا اطمینان ندارید در این زمان بهتراست به صورت تکی خرید کنید و بدین صورت نسبت به خرید کش مو، شلوار و یا هر کالای دیگری می تواند نظر شما را درباره خرید عمده جلب یا حذف نماید. به صورت کلی همه ما روزانه حداقل دو خرید تکی داریم. در ادامه قصد داریم به برخی مزایای خرید تکی بپردازیم تا شما نیز با این ویژگی ها آشنا شوید:

  1. امکان آزمایش و بررسی محصول قبل از خرید انبوه: شما می توانید قبل از خرید به تعداد بالا از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.
  2. سهولت در خرید و حمل و نقل: حمل یک عدد برس راحت تر از 10 عدد برس است یا می توان گفت خرید برای رفع نیاز محسوب می شود.
  3. امکان خرید مقادیر کم متناسب با نیاز فوری: می توانید به صورت روزانه با توجه به نیازتان از محصول مورد نظر خرید کنید.
  4. عدم نیاز به فضای ذخیره سازی و انبار بزرگ: با خرید تکی دیگر نیازی به انبار یا فضا برای جمع آوری محصولاتتان نخواهید داشت.

همچنین معایب خرید تکی می‌تواند شامل قیمت بالاتر، عدم استفاده از تخفیف‌های خرید عمده و هزینه های اضافی حمل و نقل باشد.

در مجموع، خرید تکی برای افرادی که نیاز به مقادیر کمتر دارند یا قصد آزمایش محصول را دارند، مناسب است. اما برای دریافت قیمت های به صرفه تر و بهره مندی از مزایای خرید عمده، خرید به صورت انبوه توصیه می شود.

چگونه می توان با عمده فروشان ارتباط گرفت؟

یکی از راه هایی که می توانید خرید خوبی را تجربه کنید ارتباط گرفتن با عمده فروشان است؛ چرا که شما پس از هربار خرید اعتبارتان بیش از پیش شده و بدین صورت می توانید از تخفیفات و آپشن های بیشتری استفاده کنید. در ادامه چند راه برای ارتباط گرفتن با عمده فروشان را برایتان تهیه کرده ایم:

  1. ارتباط و شفافیت: ارتباط باز، مکرر و شفاف را با تامین کنندگان خود حفظ کنید. اهداف، پیش بینی ها و چالش های کسب و کار خود را آشکارا به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کنید تا نیازهای شما را بهتر درک کنند.
  2. شریک قابل اعتمادی باشید: تعهدات قراردادی خود را مانند پرداخت به موقع و ارائه پیش بینی های دقیق فروش و غیره تعهد خود را به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد انجام دهید.
  3. ارائه بازخورد و همکاری: بازخورد سازنده در مورد محصولات، خدمات و عملکرد کلی آنها ارائه دهید؛ به دنبال راه هایی برای همکاری و ارائه پیشنهاداتی باشید که می تواند برای هر دو طرف مفید باشد.
  4. در رویدادهای صنعت شرکت کنید: در نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها یا رویدادهای شبکه ای شرکت کنید تا با تامین کنندگان جدید بالقوه ارتباط برقرار کنید و روابط با تامین‌ کنندگان موجود را تقویت کنید.
  5. روابط بلند مدت را در اولویت قرار دهید: از جابه‌جایی مداوم بین تامین کنندگان صرفا بر اساس قیمت خودداری کنید. سرمایه گذاریتان را در جهت ایجاد مشارکت های بلند مدت و سودمند دوجانبه ایجاد کنید.
  6. وفاداری و مشوق‌ها را پیشنهاد دهید: به تامین‌ کنندگان خود مشوق هایی مانند حداقل حجم سفارش یا ارجاعات تضمین شده برای تقویت مشارکت خود در نظر بگیرید.
  7. پاسخگو و انطباق پذیر باشید: به سرعت به هر مسئله یا نگرانی مطرح شده توسط تامین کنندگان خود رسیدگی کنید و تمایل خود را برای انطباق با نیازهای در حال تغییر آنها نشان دهید.

خرید عمده بهتراست یا خرید تک

  1. خرید به تعداد: در صورتی که قصد خرید یک محصول به تعداد بالا را دارید بهتراست از عمده فروشان خرید کنید؛ خرید تکی اما به تعداد بالا اصلا برایتان به صرفه نخواهد بود.
  2. درآمد و سودآوری: در صورتی که به فکر راه انداختن کسب و کار و یا سودآوری هستید خرید عمده از فروشگاه های معتبر و تولیدکنندگان به شما کمک می کند تا به قیمت پایین خرید کنید و با کشیدن سود روی آن فروش خوبی داشته باشید.
  3. داشتن انبار: در صورتی که انبار یا فضایی برای نگهداری محصولاتتان دارید به شما پیشنهاد می کنیم به صورت عمده خریداری کنید. اگر بخواهیم مثال بزنیم شما روزانه جوراب می پوشید و حداقل در طول ماه 5 جوراب مصرف خواهید کرد در این زمان می توانید با خرید یک جین جوراب به قیمت خیلی پایین جوراب های دو ماه تان را تامین کنید. این موضوع برای خرید اکسسوری مو و اکسسوری لباس نیز صدق می کند و به شما خرید خوبی را القا می کند.
  4. کالای ناب: در صورتی که کالای ناب و ترندی را پیدا کرده اید بهتراست به صورت عمده خریداری کنید و سپس به صورت تک به فروش برسانید تا بتوانید در این میان سود خوبی کسب کنید؛ در صورتی که قصد خرید محصولات به صورت تک و عمده را دارید به شما پیشنهاد می کنیم به دنبال مد و دنیای ترند باشید تا از دنیای روز جا نمانید.

نکات مهم در خرید عمده

  • بررسی قیمت ها و مقایسه آنها با سایر فروشندگان: شما در خرید عمده امکان مقایسه قیمت ها را با دیگر فروشندگان خواهید داشت؛ حتی اگر بخواهید به صورت آنلاین خریدتان را انجام دهید.
  • توجه به سیاست های بازگشت و ضمانت کالاها: در صورتی که با فروشنده ارتباط خوبی بگیرید می توانید ضمانت فروش از آن ها بگیرید و در صورتی که پس از یک ماه محصولتان فروش نرفت نسبت به تعویض کالایتان اقدام کنید.

جمع بندی

به طور کلی، خرید عمده به دلیل حجم خرید، معمولاً ارزانتر از خرید تک است و دلیل تفاوت قیمت عمده و تک هم همین است. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری برای خرید عمده، باید مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کرده و عوامل مختلفی مانند نوع محصول، حجم مصرف، فضای موجود و بودجه خود را در نظر بگیرید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید