×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / نکات مهم در مراقبت و نگهداری از اکسسوری های مو و افزایش عمر استفاده از آنها

نکات مهم در مراقبت و نگهداری از اکسسوری های مو و افزایش عمر استفاده از آنها

12 شهریور 1403
61
0
نکات مهم در مراقبت و نگهداری از اکسسوری های مو و افزایش عمر استفاده از آنها

اکسسوری های مو شامل انواع زیبایی های طبیعی و هنری هستند که می توانند به زیبایی و ظاهر فرد کمک کنند، اما حفظ زیبایی و کارایی این اکسسوری‌ها نیازمند توجه و نگهداری مناسب است. به ویژه اگر این اکسسوری ها دارای سنگ های قیمتی باشند، باید با احتیاط و روش‌های مناسب تمیز و نگهداری شوند تا به سنگ‌ها آسیبی وارد نشود. در ادامه به برخی از مهم ترین نکات در زمینه مراقبت و نگهداری اکسسوری مو اشاره خواهم کرد؛ با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

نگهداری از انواع اکسسوری مو

اکسسوری مو یکی از مهم ترین تجهیزات و ابزار برای خانم ها بوده که به کامل شدن استایل آن ها کمک به سزایی می کند؛ در ادامه قصد داریم نحوه نگهداری و مراقبت از تمامی اکسسوری های مو را بررسی کنیم تا بتوانید بدین صورت آن ها را در بهترین شرایط نگهداری کنید و بر افزایش عمر آن ها بیفزاید.

گیره و سنجاق مو

برای نگهداری از گیره مو لازم است بعد از استفاده آن ها را تمیز کنید و برای جلوگیری از شکستن و کج شدن آن ها را درون کیسه یا جعبه مخصوص قرار دهید. همچنین برای حفظ سلامتی موهایتان بهتراست قبل از استفاده، از تمیز و سالم بودن گیره و سنجاق موهایتان اطمینان حاصل کنید.

تاج و ریسه مو

یکی از اقدامات سلامت موهایتان استفاده از اکسسوری های مو تمیز و مناسب است؛ بدین منظور لازم است بعد از استفاده، آنها را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. در صورت استفاده از طوق یا تاج های قابل جابه‌جایی، هنگام نگهداری در جعبه یا کیسه مخصوص قرار دهید. برای حفظ سلامت کالا از قراردادن وزن زیاد روی طوق و تاج ها در هنگام نگهداری پرهیز کنید.

کش مو

به منظور حفظ سلامت کالا لازم است پس از استفاده موهایتان را از کش جدا کرده و کش تان را تمیز و مرتب درون کشو یا محفظه مخصوص کش موهایتان قرار دهید؛ در صورتی که قصد مراقبت از موهایتان را دارید به تمیزی و سلامت اکسسوری موهایتان اهمیت فراوانی بدهید؛ چرا که کثیف بودن این محصولات می تواند بیماری ها و عارضه هایی مانند: قارچ، موخوره و شوره سر را برایتان ایجاد کند.

کلاه، اسکاف و توربان مو

بعد از استفاده، آنها را با پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید و در محل خشک و خنک نگهداری کنید. در صورت استفاده از کلاه و کاله های قابل استفاده مجدد، آنها را هنگام نگهداری در جعبه یا کیسه مخصوص قرار دهید تا سلامت محصولات تان حفظ شود؛ همچنین اگر قصد خرید این محصولات را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه آنلاین اکسسوری خریداری کنید تا بدین صورت بتوانید به صورت آنلاین محصولات فروشگاه های مختلف را بررسی کرده و پس از آن نسبت به خرید اقدام کنید.

سایر اکسسوری ها

برای سایر اکسسوری های مو مانند تاج گل، پر و زیورآلات نیز همین اصول نگهداری را رعایت کنید. آنها را دور از رطوبت، گرما و آفتاب مستقیم نگهداری کنید تا حالت و شکل اولیه خود را حفظ کنند؛ همچنین به هیچ عنوان آن ها را تحت فشار قرار ندهید.

نگهداری از اکسسوری مو با سنگ قیمتی

نگهداری از اکسسوری مو کار دوچندان سختی نیست اما اگر روی اکسسوری تان از سنگ های قیمتی و زیبا استفاده شده بهتراست مراقبت خاصی از آن داشته باشید تا بتوانید بر افزایش عمر آنها بیفزایید. برخی از کارهایی که برای نگهداری اکسسوری مو باید انجام دهید شامل موارد زیر است:

  1. نگهداری اکسسوری ها در جعبه یا محفظه‌ای که از آسیب در امان بمانند؛ این محفظه باید دارای ضربه گیر باشد تا طی حمل و چالش ها آسیبی به آن ها وارد نشود.
  2. استفاده از پارچه های نرم برای قرار دادن اکسسوری ها در داخل جعبه یا محفظه مانع از ایجاد خط و خش خوردن اکسسوری ها می شود.
  3. دور نگه داشتن اکسسوری ها از محیط ‌های دارای رطوبت زیاد یا نور مستقیم آفتاب که می‌تواند به سنگ های قیمتی آسیب برساند.
  4. استفاده از پدهای نرم و مخصوص برای نگهداری اکسسوری های دارای سنگ‌های قیمتی در جعبه یا کیف‌ها این پد ها از خراب شدن سنگ ها جلوگیری می کند.
  5. نگهداری جداگانه اکسسوری های مختلف و جلوگیری از برخورد و تماس آن‌ها با یکدیگر نیز به شما در حفظ سلامت آن ها کمک خواهد کرد.

راه های مراقبت و نگهداری از اکسسوری

تاکنون از نحوه نگهداری و مراقبت از اکسسوریهای مو آشنا شده اید، اما در این قسمت قصد داریم شما را با راه های کلی نگهداری از اکسسوری آشنا کنیم تا بدین صورت بتوانید بهترین نگهداری را از اکسسوری هایتان داشته باشید.

  1. نگهداری اکسسوری ها در جعبه یا محفظه های مناسب: استفاده از جعبه یا محفظه های مخصوص که در برابر ضربه، رطوبت و نور مستقیم محافظت می کنند.
  2. استفاده از پارچه‌های نرم: قرار دادن اکسسوری بر روی پارچه های نرم داخل جعبه ها برای جلوگیری از خط و خش استفاده کنید.
  3. دوری از محیط های مرطوب و نور مستقیم آفتاب: نگهداری اکسسوری ها در محیط های خشک و دور از نور مستقیم آفتاب که می‌تواند به سنگ ها آسیب برساند.
  4. استفاده از پدهای مخصوص نگهداری: استفاده از پدهای نرم و مخصوص برای قرار دادن اکسسوری ها در جعبه و کیف های مختلف نیز به حفظ سلامت آن ها کمک می کند.
  5. نگهداری جداگانه اکسسوری ها: نگهداری جداگانه و یا استفاده از ظروف دارای محفظه از تماس و برخورد اکسسوری های مختلف با یکدیگر جلوگیری کرده و بدین صورت سلامت محصولاتتان حفظ می شود.
  6. تمیز کردن مناسب: استفاده از روش های صحیح تمیز کردن مانند پارچه نرم مرطوب، محلول های مخصوص پاک کننده و برس نرم برای جلوگیری از آسیب به سنگ ها نیز توصیه می شود.
  7. ساخت گیره مو: در صورتی که به کارهای هنری علاقه دارید می توانید خودتان در منزل نسبت به ساخت گیره مو برای خودتان اقدام کنید تا بدین صورت بتوانید خودتان این محصول را تولید کرده و از کیفیت آن خاطر جمع باشید.

جمع بندی

اگر شما هم از آن دسته خانم های جوان و علاقه مند به اکسسوری هستید پس از مطالعه این مطلب حال با روش های مراقبت و نحوه تمیز کردن این محصولات آشنا شده اید و بدین ترتیب می توانید مراقبت خوبی را از این محصولات داشته باشید. در صورتی که قصد خرید اکسسوری مو را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های معتبر آنلاین اکسسوری خرید کنید تا از کیفیت محصولات آنها اطمینان داشته باشید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید