×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / آموزش کوتاه کردن چتری مو در خانه همراه با نکات طلایی

آموزش کوتاه کردن چتری مو در خانه همراه با نکات طلایی

11 شهریور 1403
49
0
آموزش کوتاه کردن چتری مو در خانه همراه با نکات طلایی

یکی از جذاب ترین استایل های موی دخترانه، موی چتری است. کوتاهی مو به صورت چتری، حالتی است که در آن، قسمت جلوی موها به حالت مجعد یا صاف تا روی ابروها چیده و کوتاه می شود. این کوتاهی به نحوی است که موها کاملا روی پیشانی را می پوشانند. اگر تصمیم دارید موی خود را به صورت چتری کوتاه کنید، حتما نیازی برای مراجعه به آرایشگاه نیست. شما می توانید این کار را به سادگی در خانه نیز انجام دهید. به همین جهت قصد داریم در این مطلب، کوتاه کردن چتری در خانه را آموزش داده و نکات طلایی آن را در اختیارتان قرار می دهیم تا بدین صورت بتوانید در منزلتان نسبت به کوتاه کردن چتری هایتان اقدام کنید؛ با ما همراه باشید.

روش کوتاه کردن چتری در خانه

با فرا گرفتن روش کوتاه کردن چتری در خانه، می توانید از صرف هزینه های اضافی برای مراجعه به آرایشگاه رهایی یابید. البته پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که برای چتری زدن حتما باید به مدل مو و فرم صورت خود توجه داشته باشید. به طور کلی موی چتری برای تمام افراد با موی بلند و کوتاه مناسب است و اهمیتی ندارد که موهایتان بلند یا کوتاه است، اما توجه داشته باشید اگر پیشانی بلندی دارید چتری بسیار برایتان مناسب است و می تواند سبب زیبایی بیشتر صورتتان شود.

به هر حال چتری زدن جلوی مو، قرار نیست حالت موها در قسمت پشت سر را تحت تاثیر قرار دهد. اما فرم صورت نکته مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید. ما انواع فرم صورت کشیده، گرد، الماسی شکل، بیضی، مربعی و قلبی شکل را داریم که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مدل موی چتری نیز انواع گوناگونی دارد که در ادامه قصد داریم محبوب ترین مدل های آن را برایتان بیان کنیم. برترین و محبوب ترین مدل موی چتری عبارتنداز: چتری ساده، چتری پرده ای، چتری میکرو و چتری بلانت شما باید بسته به نوع و فرم صورت خود، هر یک از انواع مدل موی چتری که مناسب تر است را انتخاب کنید تا نتیجه کار کاملا مورد قبولتان واقع شود. تکنیک کوتاه کردن چتری بسته به مدل انتخابی شما متفاوت خواهد بود؛ به همین جهت ما در ادامه روش کوتاه کردن چتری ساده را در خانه به صورت گام به گام آموزش می دهیم تا بدین صورت با پایه و اصول ابتدایی آن آشنا شوید:

1. آماده کردن ابزار کار

اولین مرحله در آموزش کوتاه کردن چتری، آماده کردن ابزار کار است. مهم ترین وسایلی که برای این کار باید از قبل آماده کنید به شرح زیر هستند:

  • قیچی موی کاملا تمیز و تیز
  • یک عدد شانه دندانه ریز
  • گیره و یا کلیپس
  • آینه
  • یک بطری اسپری آب

2. انتخاب مدل چتری مناسب با فرم صورت

در این مرحله باید حتما با توجه به فرم صورتی که دارید، بهترین مدل چتری را برای موی خود انتخاب کنید. اما از آنجایی که هدف ما در این مطلب آموزش کوتاه کردن چتری ساده است، بنابراین تصورمان بر این است که شما این مدل چتری را برای خود انتخاب کرده اید.

3. آماده کردن مثلث چتری

ابتدا باید موهای خود را کاملا با اسپری آب خیس کنید تا بتوانید راحت تر بخش جلویی مو را از دیگر قسمت ها جدا و شانه کنید؛ حال باید موها را به گونه ای جدا کنید که در ریشه موها یک حالت مثلث شکل به وجود آید. شانه دندانه ریز را بردارید و نوک آن را در مرکز سر، حدود 1 الی 2 اینچ بالای خط مو بگذارید؛ حال به صورت مورب یک خط از مرکز سر به سمت انتهای ابروها بکشید. این کار را از سمت دیگر موها نیز تکرار کنید.

برای جداسازی قسمت چتری از بخش های دیگر مو، آن را به سمت وسط بکشید. مثلث ایجاد شده برای چتری را رو به جلو شانه بکشید. با دم اسبی بستن مو، باقیمانده موها را جدا و جمع کنید تا حین کار مزاحم کارتان نشود. حال باید قسمت جدا شده برای چتری را با سشوار خشک کنید. نکته طلایی در این مرحله این است که به هیچ عنوان مثلث چتری را به حالت خیس کوتاه نکنید. موها در حالت خیس توانایی این را دارند که کشیده شوند.

در نهایت پس از خشک شدن کوچک تر شده و موی چتری کوتاه و نافرم به نظر خواهد رسید. نکته مهم دیگر این که قبل از برش دادن موها، با یک اتوی مو، قسمت چتری را کاملا صاف کنید. این کار باعث می شود تا موها هیچ موجی نداشته باشند و برش کاملا تمیز انجام شود.

4. شروع کوتاه کردن چتری

پیش از اینکه از قیچی استفاده کنید، حتما مشخص کنید که دوست دارید اندازه چتری شما چه مقدار باشد. برخی از افراد به دنبال چتری کوتاه هستند و برخی تمایل دارند چتری آن ها تا روی ابروها یا حتی بلندتر باشد. پس از تعیین این مورد، مثلث چتری را که از قبل کاملا خشک کرده اید میان دو انگشت خود محکم نگه دارید؛ پس از اینکه یک خط صاف ایجاد شد، مثلث را جمع کنید. به نحوی که با نوک بینی شما کاملا همسان و یکدست شود.

5. اولین برش را بزنید

پس از اینکه مثلث چتری را کاملا صاف در راستای یک خط قرار دادید، طوری که کاملا دید خوبی به آن داشته باشید، با استفاده از قیچی روی آن یک برش ایجاد کرده و رو به بالا حرکت کنید. برای اینکه به ارتفاع مناسبی از چتری برسید، حتما از یک آینه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف چتری کاملا یکسان و هم اندازه باشند.

برای اینکه نتیجه کار شما طبیعی تر باشد، برش هایی کوچک را در نوک چتری ایجاد کنید؛ برای این کار باید قیچی به موازات تارهای مو گرفته شود و برش ها به آرامی انجام شود. این مرحله برای آن دسته از افرادی که چتری های ساده و کاملا صاف می خواهند نیازی نیست.

6.حالت دادن چتری ها

مرحله پایانی از کوتاه کردن چتری، حالت دادن به آن است. برای حالت دادن به چتری می توانید به دلخواه از یک برس گرد، سشوار و یا اتوی مو استفاده کنید. در نهایت نیز می توانید با زدن اسپری مخصوص مو از دور، موهای خود را به هر شکلی که دوست دارید حالت داده و استایل کنید. موی چتری یکی از خاص ترین مدل های موست که بشدت می تواند روی تغییر حالت چهره شما تاثیر گذار باشد. اگر بتوانید چتری را طبق نکاتی که توضیح دادیم کوتاه کنید، به نتیجه قابل قبول و رضایت بخشی دست خواهید یافت.

نتیجه گیری

پس از مطالعه این مقاله حال می توانید برای کوتاه کردن چتری موهای خود و یا اطرافیانتان اقدام کنید در صورتی که قصد خرید اکسسوری مو را دارید به شما پیشنهاد می کنیم از فروشگاه آنلاین اکسسوری خرید کنید تا در روزهای سرد و گرم سال مجبور به خارج شدن از منزلتان نشوید و بدین صورت محصول با کیفیتی را خریداری کرده باشید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید