×
سبد خرید شما خالی است
×

کاربر تندیس اکسسوری هستید؟ لطفا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید.

ورود/ثبت نام
0
تندیس اکسسوری
تندیس اکسسوری
صفحه اصلی / بلاگ / چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟ آشنایی با بهترین روتین برای موهای فر

چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟ آشنایی با بهترین روتین برای موهای فر

17 مرداد 1403
75
0
چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟ آشنایی با بهترین روتین برای موهای فر

هنگامی که صحبت مراقبت از موهای فر می شود حتما راه های زیادی به ذهن تان می رسد، اما کدام روش برای جنس موهای شما بهتر است؟ برخی افراد دارای موهای صاف و نازک هستند و برخی موهایی فر و مجعد دارند. نگهداری و مراقبت از انواع مو، شرایط و نکات مخصوص به خود را دارد که باز هم این شرایط با توجه به جنس موهایتان می تواند فرد به فرد متفاوت باشد. به همین جهت در ادامه مطلب قصد داریم در مورد ترفند های مراقبت از موهای فر با شما صحبت کنیم تا بدین صورت مراقبت درستی از موهایتان داشته باشید؛ چنانچه صاحب موهایی فر و مجعد هستید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

موهای فر و انواع آن

همانطور که اشاره کردیم جنس موهای افراد با یکدیگر متفاوت است. برخی افراد موهایی صاف و برخی موهای فر دارند؛ البته امروزه صاف کردن و یا فر کردن دائمی موها بسیار رایج شده است. اما نمی توان تشخیص داد موی فر زیباتر است یا موی صاف چرا که زیبایی برای هر فرد تعریف متفاوتی داشته و با توجه به چهره و استایل افراد می تواند متفاوت باشد. امروزه موهای فر مورد علاقه اغلب خانم ها و آقایان بوده و افراد زیادی در صدد استفاده از روش های مختلف برای فر کردن موهای خود هستند. موهای فر در کنار زیبایی فوق العاده ای که دارند دردسر هایی هم به همراه خواهند داشت؛ افرادی که به طور طبیعی موهایی فر دارند، اغلب از گره خوردن زیاد موها، خشکی بیش از حد و حجم زیاد موهایشان گله می کنند.

اما جالب است بدانید زمانی که افراد با روتین موی فر آشنا شده و نکات مهم در مراقبت از موی فر را رعایت می کنند، خواهند دید که چقدر موهایی زیبا و بدون مشکلی دارند. به علاوه افرادی که موهای فر ندارند هم می توانند با استفاده از روش هایی کم هزینه و طبیعی، بدون آسیب رساندن به موهای سالم خود اقدام به فر کردن موها کنند.

انواع فر مو

امروزه فر مو انواع مختلفی دارند و افراد با توجه به سلیقه خود می توانند از فر های ریز تا فر درشت را برای موهای خود انتخاب کرده و بدین صورت از زیبایی شان لذت ببرند. برخی از برترین و پرطرفدارترین فرهای مو عبارتند از:

  • فر طبیعی: برخی افراد به طور طبیعی دارای موهایی فر هستند. اندازه فر موها با هم متفاوت بوده، برخی موها فر بسیار ریزی داشته و برخی دارای فر های درشت تر هستند.
  • فر موقت: برخی افراد برای مراسم و مهمانی های خاص اقدام به فر کردن موهای خود و آرایش موها می کنند. این نوع از فر کردن موها موقتی بوده و بعد از حمام کردن، مو به حالت طبیعی خود برمی گردد.
  • فر دائم: فر دائمی یکی از روش های تغییر حالت و شکل موها است. این کار باید توسط آرایشگران و افراد ماهر و آموزش دیده در آرایشگاه ها انجام شود. بعد از فر کردن موها به صورت دائمی باید روتین ها و مراقبت های خاصی از موها به طور روزانه و مرتب انجام شود.

روتین موهای فر

روتین موی فر چیز عجیب و غریب و پیچیده ای نیست؛ روتین موی فر مراحل و نکاتی است که باید به صورت روزانه انجام دهید تا موهایی سالم، شاداب و نرم داشته باشید. به علاوه انجام روزانه و مداوم روتین موی فر باعث رشد بهتر و سریعتر موهایتان خواهد شد. روتین موی فر شامل کارهایی است که قبل از حمام، حین شستشو و بعد از حمام باید انجام دهید تا موهای سالم، زیبا و پر پشتی داشته باشید. برای روتین موهای فر می توانید فهرست زیر را مطالعه کنید.

  1. قبل از حمام: برای داشتن موهایی زیبا بهتراست قبل از حمام از روغن های مناسب برای موهای فر استفاده کنید؛ این روغن ها علاوه بر تاثیر فوق العاده بر زیبایی و ظاهر موهای فر، می توانند موجب رشد بهتر و سریعتر موها، تغذیه، جلوگیری از ریزش موها و ترمیم موهای آسیب دیده شوند. برای تقویت و نرم شدن موهای فر می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن بادام تلخ یا شیرین، روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن شی باتر و غیره استفاده کنید.
  2. داخل حمام: برای شستشوی موها در داخل حمام نیز باید از شامپوهای مخصوص موی فر استفاده کنید؛ شامپوهای مخصوص موی فر فاقد سولفات بوده و باعث افزایش خشکی و وز شدن بیشتر موهایتان نخواهند شد. استفاده از نرم کننده و ماسک مو نیز در حمام توصیه می شود، ماسک های مو شامل ترکیبات آبرسان و تقویت کننده مو هستند و می توانند به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از آسیب بیشتر به آن ها جلوگیری کنند.
  3. بعد از حمام: بعد از شستشوی موهای فر می توانید تا زمانی که موهایتان مرطوب است از محصولاتی مانند ماسک های مرطوب کننده بعد از حمام، سرم مو های فر و کرم های حالت دهنده به موهای فر استفاده کنید؛ استفاده از این محصولات باعث می شود موهایتان همیشه نرم و بدون وز باقی بمانند.

نکات مراقبت از موها فر

شاید تصور کنید نگهداری و مراقبت موی فر کاری بسیار مشکل است، اما در واقع چنین نیست. البته اگر به روتین موی فر آشنایی داشته و خود را موظف به رعایت آن ها کنید. از طرفی زیبایی موهای فر را می توانید با استفاده از وسایلی مانند اسکرانچی دو چندان کنید، بستن موهای فر با استفاده از کش مو و یا کلیپس های بسیار زیبا و متنوعی که در بازار موجود هستند، بسیار راحت خواهد بود. نکات بسیار مهم برای مراقبت از موی فر وجود دارد که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

1. استفاده از شامپوی مخصوص

معمولا ضخامت هر تار مو برای افرادی که موهای فر دارند بیشتر است؛ این افراد بهتراست هفته ای یکبار به شستشوی موهای خود بپردازند. در این صورت است که چربی و رطوبت پوست سر حفظ می شود، شستن بیش از اندازه موهای فر باعث از بین رفتن چربی و رطوبت موها شده و در نتیجه باعث خشک شدن بیشتر و وز شدن بیشتر موها خواهد شد. اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که موهای فر اما پوستی چرب دارید و باید هفته ای سه بار یا بیشتر موهای خود را بشویید، بهتراست از شامپوهای مخصوص به موی فر استفاده کنید. همچنین بهتراست از شستشو و چنگ زدن زیاد ساقه موها در حمام نیز بپرهیزید.

2. خشک کردن اصولی موها

بعد از استحمام و شستشوی موهای فر، بهتراست از حوله های نخی و ساده برای خشک کردن استفاده کنید؛ حوله های نخی بسیار نرم هستند و باعث شکسته شدن تارهای مو نخواهند شد. علاوه بر این بهتراست برای خشک کردن موهای فر از دستگاه هایی مانند سشوار استفاده نکنید. سعی کنید موهایتان را در حالت باز و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

3. شانه مناسب

از دیگر دغدغه افرادی که موهای فر دارند، شانه زدن مو است. خصوصا افرادی که موهای فر بلند دارند و همیشه با معضل گره خوردن موها روبرو هستند. برای شانه زدن موهای فر بهتر است از شانه دندانه درشت استفاده کنید؛ علاوه بر این بهتراست شانه زدن را از انتهای مو شروع کرده و به بالا بروید. برای خرید برس و یا سایر وسایل مورد نیاز برای مراقبت از موهای خود می توانید به وب سایت گالری تندیس مراجعه کنید.

4. استفاده از بالش ساتن و ابریشم

بالش هایی که با پارچه ساتن یا ابریشم روکش شده اند، می توانند بسیار راحت بوده و مانع از ایجاد الکتریسیته بین موها می شوند؛ اصطکاک زیاد در موها باعث ایجاد خشکی و موخوره در موها می شود. روبالشتی های نخی و ساتن از این موارد جلوگیری می کنند.

5. محافظت در برابر نور خورشید

همانطور که از تابش اشعه فرابنفش خورشید به پوست خود مراقبت می کنید، باید از تابش آن به موهای خود نیز جلوگیری کنید. استفاده از روسری، کلاه، توربان و اسکارف و دیگر محصولات می تواند برای این کار کمک کننده باشد. پیامد های منفی اشعه های خورشید بر روی موها شامل خشکی و شکنندگی موها، تار و کدر شدن رنگ موها، زبری و بدحالتی موها است.

6. رنگ مو

افرادی که موی فر دارند، بهتراست کمتر موهای خود را رنگ کنند و یا به عبارتی سعی داشته باشند اصلا موهایشان را رنگ نکنند. اما اگر خیلی دوست دارید رنگ موهایتان را تغییر دهید، بهتراست از رنگ های بدون آمونیاک برای این کار استفاده کنید.

محصولات بهداشتی مراقبت از موهای فر

امروزه محصولات بهداشتی زیادی در زمینه سلامت موها تولید شده اند. از جمله محصولات مراقبت از موی فر که بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن های برطرف کننده وز موهای فر: این روغن ها برای استفاده بعد از حمام مناسب بوده و ماندگاری بالایی دارند؛ اغلب افراد تا حمام بعدی نیاز به استفاده مجدد از این روغن ها نخواهند داشت. این روغن ها از ترکیب روغن نارگیل، بادام، آرگان، جوجوبا و غیره تولید می شوند.
  • ماسک موهای فر: ماسک های مو عموما به دو نوع بدون نیاز به آبکشی و نیاز به آبکشی وجود دارند؛ استفاده از برندهای مختلف ماسک های مخصوص به موی فر می تواند موجب نرمی، خوش حالتی و آبرسانی به موهای فر شود. شانه شدن راحت موها هم از دیگر مزایا استفاده از ماسک های داخل و بیرون از حمام برای موها فر است. برای خرید وسایل مربوط به موهای خود مانند خرید کلیپس، خرید برس و کش مو، سنجاق سر و غیره بهتراست به سراغ فروشگاه های معتبر بروید تا از کیفیت محصولات خیالتان راحت باشد.
  • ژل ها و کرم های حالت دهنده: برای مراقبت از مو های فر و نگه داشتن آن ها در حالتی مناسب و زیبا می توانید از کرم ها و ژل های مخصوص به موهای فر نیز استفاده کنید.

نظرات (0)

در این قسمت نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید